Inlägg från: AnnaT |Visa alla inlägg
  • AnnaT

Pojke i klänning

Mrs Charles skrev 2010-07-06 01:29:03 följande:
    Jag hade tänkt  "Suck, ännu en förälder som tror att jämställdhet sitter i kläderna".
    precis vad jag tänkte dessutom skulle jag tänka stakars unge han kommer antagligen skämmas som f*n när han blir äldre.
    Dessutom tycker jag att föräldrar som tycket allt ska vara så jämställt själva kan ta på sig kläder från motsatta könet
  • AnnaT
    Isprinsessan och grodprinsen skrev 2010-07-06 02:00:01 följande:
     Om det är själv valt från killens sida då?

Min son älskar att ha prinsessklänning och jag låter honom ha det. För mig kändes det motvilligt i början för att det för mig är en typiskt tjej plagg MEN samtidigt vet jag att plagget INTE har samma betydelse för honom. För han är det en form av rollspel. Han vill vara som sin storasyster säger han. Fint, fult, hemskt? Personligen tycker jag att det är ett väldigt fint betyg åt hans storasyster.
    ja men om dom vill det är en sak men det finns ju föräldrar som sätter på sina små pojkar sånn akläder när dom INTE kan välja själv.
    Psykologstudenten skrev 2010-07-06 01:55:43 följande:
    Eftersom mäns och kvinnors kroppar ser olika ut i vuxen ålder så blir det lite en annan sak. Men jag går ofta runt i linne, t-shirt, skjorta, jeans. Alltså kläder som även en man skulle kunna gå runt i men jag väljer lite mindre storlekar och med lite andra proportioner.
    Ja men det finns ju faktiskt typiska kill kläder och typiska tjejkläder tror du själv fattar vad jag menar
  • AnnaT

Det är ju ni som får det att hänga på kläderna!
    Jag har en son och en dotter som jag klär i typiska kill/tjej kläder men det betyder inte att jag lär min son att vara den tuffa coola snackiga typen och att  jag lär min dotter sitta tyst i ett hör och bara vara söt och snäll.

Jag kan lära båda mina bar att vara coola snälla gulliga busiga osv osv utan attjag måste sätta rosa kläder på min son och en Bil tröja på min dotter!

Svar på tråden Pojke i klänning