Inlägg från: JuliaåRonjasmammis |Visa alla inlägg
  • JuliaåRonjasmammis

Pojke i klänning

Spelar ingen roll om det var en kille eller tjej som bar den, jag hade tyckt att den var ohyggligt ful iaf!

Däremot hade jag aldrig ventilerat den åsikten inför barnet (oavsett kön), utan bara kört en lögn och sagt "vilken fin klänning" om barnet hade frågat vad jag tyckte.

Vad skulle man tycka om pojkens föräldrar menar du? Jag hade nog möjligtvis tänkt att de måtte ha gott om stålars om de kan köpa de mest fula saker till sitt barn bara för att han vill ha det. Liksom jag hade tänkt om jag sett eländet på en lite flicka.

Don't mess with my integrity!
  • JuliaåRonjasmammis
    Mrs Charles skrev 2010-07-06 01:29:03 följande:
    Jag hade tänkt  "Suck, ännu en förälder som tror att jämställdhet sitter i kläderna".
    För tanken att killen ifråga själv hade valt den hade aldrig slagit dig, eller?
  • JuliaåRonjasmammis
    AnnaT skrev 2010-07-06 01:46:10 följande:
    Dessutom tycker jag att föräldrar som tycket allt ska vara så jämställt själva kan ta på sig kläder från motsatta könet
    Du menar att jag ska ta på mig typ byxor då?
  • JuliaåRonjasmammis
    valkyrian skrev 2010-07-06 01:49:11 följande:
    Vore ju bra galet om föräldrarna tvingat på pojken klänningen men vore lika illa om han inte fick ha den om han ville.
    Just så!
  • JuliaåRonjasmammis
    AnnaT skrev 2010-07-06 01:53:50 följande:
    Jag menar duu du ska gå in på herr avdelningen och köpa dina kläder
    Tja, det gör jag ibland, om nåt faller mig i smaken bryr jag mig inte om vilken avdelning affären ifråga har hängt plagget på.
  • JuliaåRonjasmammis
    AnnaT skrev 2010-07-06 02:03:19 följande:
    ja men om dom vill det är en sak men det finns ju föräldrar som sätter på sina små pojkar sånn akläder när dom INTE kan välja själv.
    Det där är ju bara en typisk "råttan-i-pizzan"-skröna om hur elaka feminister vill "göra män till kvinnor och kvinnor till män"!

Jag känner många feminister (och då menar jag MÅNGA), men jag har aldrig träffat på någon som klär sina pojkar i klänning/kjol bara för att göra ett statement!

Jag känner också många (och då menar jag MÅNGA) ickefeminister, som inte heller tvekar när deras son vill ha en känning/kjol, utan låter ungen klä sig i det han vill!

Men så har jag ju också en rätt bred bekantskapskrets som inte är begränsad till grottan jag bor i.
  • JuliaåRonjasmammis
    Mara skrev 2010-07-06 07:21:48 följande:
    Gott om stålars? För att man har råd att köpa en klänning till en pojke?
    Läste du hela inlägget? Jag har absolut inte något emot att killar har klänning, och jag hade gjort precis som du och köpt den till honom även om jag tyckte den var rent förskräckligt ful!

Däremot såg den dyr ut, och jag hade som sagt reagerat på att folk slänger ut pengar på fula, icke lekvänliga kläder till sina barn oavsett kön.

Blev det lite klarare nu?
  • JuliaåRonjasmammis
    JuliaåRonjasmammis skrev 2010-07-06 12:53:28 följande:
    Läste du hela inlägget? Jag har absolut inte något emot att killar har klänning, och jag hade gjort precis som du och köpt den till honom även om jag tyckte den var rent förskräckligt ful!

Däremot såg den dyr ut, och jag hade som sagt reagerat på att folk slänger ut pengar på fula, icke lekvänliga kläder till sina barn oavsett kön.

Blev det lite klarare nu?
    Men, så sur jag "lät" i inlägget, det var ju inte meningen! Sorry!Skäms

*Skyller på huvudvärken som kom efter en långpromenad i värmen.*
  • JuliaåRonjasmammis
    Fru Krokodil skrev 2010-07-06 16:19:32 följande:
    Jag skulle tänka att det är något kraftig fel på föräldrarna till detta stackars barn som utsätter sin pojke att b li utstött och mobbad under hela sin barndom. Oavsett vad folk nu än tycker så blir outsiders mobbade och utstötta av sina jämnåriga. Det är rent biologiskt,vi har en aversi mot annorlunda ting.
    Varför skulle han bli mobbad och utstött?! Jag har träffat många småkillar i klänning och inte en enda har varit varken mobbad eller utstött på något vis.

Att dra in biologi blir ju bara larvigt.
Svar på tråden Pojke i klänning