Inlägg från: Bedan |Visa alla inlägg
  • Bedan

Pojke i klänning

Jag hade insett att jag antagligen älskat den klänningen som barn själv (för det skulle jag ha gjort, jag hade drömt om den varje natt) och sen hade jag köpt den till honom.

• Bedan

Här är min lillebror utklädd i en av mina gamla klänningar som jag hade på ett prinsesskalas. Han är nu en snart 21årig ung man och verkar inte ha några större men av incidenten (eller ska jag säga incidenterna). Tjusig! Jag brukade även sätta en ljusmanschett i håret på honom, ni vet en sån med rosa tygrosor.

• Bedan
    lövet2 skrev 2010-07-06 15:28:58 följande:
    Vem har sagt att första tanken måste vara genomtänkt eller logisk?
    Min andra tanke skulle vara att antingen är mamman extremfeminist eller så är "pojken" väldigt bortskämd som får dyra utklädningskläder i stället för att leka i föräldrarnas gamla avlagda.
    Men det är väl svårt att se om en klänning är ny eller en gammal avlagd?
  • Bedan
    augustisten skrev 2010-07-06 15:38:09 följande:
    ...men kanske storasysters eller kusinens.
    Precis.
  • Bedan

Det står ingenting i ts om att det ska vara ens första tanke, frågan är vad man tänker. Annars hade det väl stått "vad är din FÖRSTA tanke?, eller?

• Bedan
    trollbottom skrev 2010-07-06 19:59:44 följande:
    Varför är det okej för en tjej att vara klä sig "grabbigt" men inte för en kille att klä sig "tjejigt"?
    För att det är bra att vara pojke men dåligt att vara flicka. Så måste det ju vara iallafall för vad finns det annars för anledning? Pojkflicka = coolt, då är man nästan som en uppgradering av flicka, nästan lika bra som en POJKE. Flickig pojke = gråtmild, mesig, homofil.
  • Bedan
    Plly skrev 2010-07-07 11:22:21 följande:
    ok jag förstår - men det går inte riktigt ihop med diskussionen här eftersom mamman köpte plagg till pojken som han VILLE ha.
    Alltså inget tvång inblandat...du kunde säkert inte välja bort plaggen din mamma satte på dig (inte jag heller för den delen, hade hellre velat välja själv...som de allra flesta barn )

*Att bli itvingad ett plagg man inte vill bära är fruktansvärt och säger en hel del om den tvingande parten (föräldern)
    *Att ha ett plagg på sig som man valt själv och sedan bli dömd och hånad utifrån det säger en hel del om omgivningen
Svar på tråden Pojke i klänning