Inlägg från: Siri29 |Visa alla inlägg
  • Siri29

Pojke i klänning

Elavela87 skrev 2010-07-06 12:38:39 följande:
    Första tanke: Fyfan vilken FUL klänning

Andra tanke: Passar inte en pojk.

Tredje tanke: Föräldrarna måste vara helt bakom flötet. Snacka om att pracka på en stackars pojk deras sneförvridna bild om hur "jämtställt" faktiskt är.

Fjärde tanke: Pojken är fikus.

Tyvärr.
    Första tanke när jag läser Elavelas inlägg: I vilket hörn av Sverige använder man ordet fikus?

Och sen förstår jag inte alls hur man kopplar homosexualitet till klänningar. Om du ska dra in hbt-tankar i det hela så tyder det väl snarare på att barnet är transvesitet eller transsexuell. Och i så fall - fantastiskt att föräldern låter barnet vara klädd så som den vill.

Sen tror jag inte alls att man måste se detta ur hbt-perspektiv. Utan det handlar förmodligen om att barnet vill testa olika uttryck, prova kläder, känna sig fin. Och jag tycker det är superfint att som förälder bekräfta det.

Jag vet inte heller vad ditt "tyvärr" syftar på. Hoppas att du inte syftade till pojkens eventuella sexuella läggning, för det har föräldrar inget med att göra. Kan man inte älska sitt barn oavsett läggning tycker jag faktiskt att man kan strunta i att skaffa barn.
  • Siri29

Fru Krokodil. Så om dina barn börjar mobba en unge med utåtstående öron, övervikt eller psoriasis - då säger du: "Mobba på, för det är bara normalt att ha en aversi mot annorlunda ting".
    Herregud, man blir ju mörkrädd. Uppfostra dina egna ungar att visa respekt mot andra - och lär dom att människor är olika, men lika värda.
    Vad är det för likriktat samhälle du förespråkar?

• Siri29
    Nej, FIKUS.
    Ett prydnadsträd med mörkgröna blad?
    Haha! Heja Jemima. Fantastisk kommentar.
Svar på tråden Pojke i klänning