Inlägg från: augustisten |Visa alla inlägg
  • augustisten

Pojke i klänning

Min kille har en ungefär lika dan. Han har den på sig till dagis ibland. Ungefär lika ofta som han har sin Stålmannendräkt eller Pippi-dressen. Oftast på fredagsdiscot.

Det roliga är hur olika han rör sig i de olika kläderna. Klänningen är ju härlig att snurra i. Den ställer sig rakt ut då och han vill trippa fram på tå och dra lite i den. Stålmannendräkten är mer kul att springa fort i så att manteln fladdrar bakom. Han klompar fram som en bulldoser och jagar bovar... och Pippi-dressen blir han sprättig i benen av, och så går han och vaggar med huvudet hela tiden för att få syn på flätorna. Kul.

• augustisten
    Mara skrev 2010-07-06 15:17:04 följande:
    Kul! På bilden i inlägg 91 håller min son upp foten. SÅ gör prinsessor tydligen
    Ja, det är nog meningen att du ska kyssa den och sätta på en glas-sko :)
  • augustisten
    lövet2 skrev 2010-07-06 15:36:21 följande:
    Klänningen i ts? En prinsessklänning i barnstorlek? Knappast mammas gamla avlagda ...
    ...men kanske storasysters eller kusinens.
  • augustisten
    Pigeon skrev 2010-07-06 16:38:48 följande:
    Om det var en väldigt liten kille (som uppenbarligen inte valt den själv, alltså typ en bebis) skulle jag nog tänka att hans föräldrar kanske hellre hade velat ha en flicka - alternativt är rabiata feminister.
    Fast då skulle du nog bara tro att det var en flicka, väldigt sällan man kan avgöra könet på så små barn :)
  • augustisten
    FoxMulder skrev 2011-05-01 18:39:11 följande:
    Varför? Ska det bli mera jämställt av det eller?

Det är en sak att ge en 4 årig  pojke en klänning om han vill ha det.

Men att ge en 4 månader gammal pojke rosa saker för att DU vill det är fel. Ge honom en grön eller vit napp och filt istället.

Det är föräldrar som du som jag avskyr, du kommer säkert tvinga din son att ha klänningar om några år också oavsett om han vill det eller inte.

Men fyramånadersbarn har ju ingen som helst åsikt om hur deras nappar ser ut... och då väljer jag den jag tycker är snygg helt enkelt. Vilket oftare är rosa och röda än blå och gröna.

Hur skulle det på något vis kunna påverka ett spädbarn?

Svar på tråden Pojke i klänning