Inlägg från: eeeee |Visa alla inlägg
  • eeeee

Pojke i klänning

lövet2 skrev 2010-07-06 14:55:10 följande:
    Första tanken: Det måste vara något allvarligt fel på föräldrarna. Stackars barn!
    varför skulle det vara något allvarligt fel på föräldrarna? och varför är det synd om ett lyckligt barn?
  • eeeee

helt rätt! jag skulle helt klart köpt den. gör det så att han blir glad och stolt så är väl det bara någonting positivt? det jag tycker är det tragiska är människor som kommenterar i denna tråd att ni är sjuka i huvudet och att det var helt fel för att det är ett "tjejplagg" - det är de människorna som är sjuka i huvudet. helt ärligt. varför pracka på ens barn alla värderingar man själv har, och inte låta de bilda egna?

och det värsta av allt är att det är så många barn som vill påpeka och titta snett bara för att det är det dom har lärt sig. det du gör är helt klart en insats! det värmer att läsa att inte alla är så enkalspåriga! tack.

• eeeee
    trollbottom skrev 2010-07-06 16:47:55 följande:
    Jag förstår inte varför så många verkar tro att man önskar sig en flicka bara för att ens son har klänning. Vart kommer det ifrån? Det är ju bara löjligt

Och varför är det så många som tycker det är okej hemma men inte ute? Blir det inte något dolt och lite fult då? Tabubelagt nästan, så tänker jag.

Och om man tror att ens barn blir mobbat pga ett klädesplagg bör man nog se över hur man fostrar sina barn. Mobbing sker förvisso för inga orsaker alls och är aldrig okej. Men jag försöker i alla fall fostra mitt barn till att ha respekt för andra oavsett hur de ser ut och hur de är.
    exakt. och bara för att jag klär fyraårigatjejen i kläder som är köpta på killavdelningen eftersom dom oftast är mer lekvänliga och för att hon har kort hår, för att hon heltenkelt har dom generna - hon får inte långt hår - än. så verkar folk tro att man önskar sig en son bara för det. så är det verkligen inte! sjukt.
Svar på tråden Pojke i klänning