Inlägg från: ondar |Visa alla inlägg
  • ondar

Pojke i klänning

Jag hade gjort som du. Vill han ha en klänning så vill han:). Det säger ju inget mer om honom än att han är en helt normal grabb för sin ålder.
    Det är vi vuxna som ger barn fördomar och delar in dem i fack. Jag vill inte bli en förälder som gör det med mina. Mina ska så långt det är möjligt tillåtas att ha sitt sinne öppet och själva bilda en uppfattning.
    Sen påverkar alltid samhället barnen, så är det ju men att låta barnen välja sina kläder själva är ett bra steg mot det jag vill uppnå med mina. {#emotions_dlg.flower}

• ondar
    Pigeon skrev 2010-07-06 20:19:36 följande:
    Det är vi vuxna som ger barn fördomar och delar in dem i fack. Jag vill inte bli en förälder som gör det med mina. Mina ska så långt det är möjligt tillåtas att ha sitt sinne öppet och själva bilda en uppfattning.
    Sen påverkar alltid samhället barnen, så är det ju men att låta barnen välja sina kläder själva är ett bra steg mot det jag vill uppnå med mina. {#emotions_dlg.flower}
    Gäller det precis alla sorters kläder?
    Hm, vet inte vad för sorts kläder du tänker på nu, men ja, när det kommer till små barn i dagisåldern så anser jag att det inte finns många klädesplagg i deras sortiment som kan skada dem.
  • ondar
    Pigeon skrev 2010-07-06 20:22:37 följande:
    Jag tänkte på såna plagg som t.ex pyjamas, nattlinne, långkalsonger i stället för byxor mm.
    Ja det tror jag faktiskt att jag inte skulle ha några problem med så länge det passar för årstiden. Shorts och linne mitt i vintern är ju rätt olämpligt tex.
    Sen pratar man ju med sina barn, förhoppningsvis om allt.
    Gränser och regler måste finnas i alla familjer.
    Men står man i en affär och sonen vill ha nattlinne/klänning tex och det är lämpligt att barnet får något den dagen och det inte är för dyrt så köps det. Och då kommer barnet självklart få använda det också:).

Sen finns det som sagt gränser på när man använder saker. Som TS som har sagt att klänningen inte används ute utan bara inne så den inte går sönder. Men han får ta med den till dagis. Tycker jag är toppen.
  • ondar
    Pigeon skrev 2010-07-06 19:50:19 följande:
    ts, om din son skulle ändra smak och bara vilja ha "coola" kläder typ serietryck, svart, skinnjacka osv, skulle han få det då?
    Min son är just nu i en sån fas, han fyller snart 7. Allt som inte är "coolt" enligt honom vägrar han, i alla fall om han ska till skolan.
    Bara nyfiken nu då jag inte har läst hela tråden. har ts nånstans nämnt att denne inte skulle göra det?
    Det handlar väl bara om att pojken bad om att få en klänning, det var ju inte direkt TS som bad pojken att skaffa en klänning:).

Mina äldre bröder lekte ofta med mina barbies när jag var liten och jag avskydde sånt som pesten och tyckte bäst om transformers o bilbanor. Är fortfarande lite pojkflickig men är inte gay och min ena bror är idag gift och har barn o den andra e väl inte långt borta från det heller.
    Det man tycker om som liten betyder oftast inget mer än att man tycker om det.
  • ondar
    Pigeon skrev 2010-07-06 20:36:40 följande:
    Ok, så t.ex långkallingar med pyjamaströja till är helt ok då, mjukt och skönt, lekvänligt. Det var ju bra att du har ett öppet sinne.
    absolut:).
  • ondar
    Pigeon skrev 2010-07-06 20:41:38 följande:
    Nej jag bara undrade. Om ts är lika tillmötesgående alltid även om det är saker hon kanske inte gillar själv (om hon nu inte gör det. )
    Jag förstårGlad
  • ondar
    Pigeon skrev 2010-07-06 20:43:15 följande:
    Jag måste erkänna att jag nog är en lite mer tråkig mamma.   Men jag tror nog mina barn ska överleva ändå, de får väl ge igen sen och ta ut svängarna i tonåren. Det är så kort tid jag kan påverka vad de har på sig att jag tar alla chanser.
    Haha:). Men det är ju faktiskt så att det är du som uppfostrar dina barn:) så man får ju faktiskt vara den man är.
    Tror absolut att de kommer överleva å bli fantastiska vuxna sen ändå:)
    Jag tänkte passa på första året och klä ut bebisen i allt ja tycker om, sen e det väl kört för min del {#emotions_dlg.djavulsk}
Svar på tråden Pojke i klänning