Inlägg från: Elisabeth89 |Visa alla inlägg
  • Elisabeth89

Pojke i klänning

Jag hade köpt den till min son om han velat ha en klänning!
    När det gäller små barn tycker jag verkligen inte att man ska begränsa dem till att bära det som är typiskt för just det könet, utan att man ska låta dem exprimentera med sina intressen och själva få inse vad de tycker är fint, inte låta sig inskränkas till att "klänningar till flickor, piké till pojkar"!

Men jag har inte alltid tänkt såhär. Jag slitits mellan vad som vore "rätt och fel" inom garderobsvärlden...
    Jag måste motvilligt erkänna att jag rynkade lite på näsan när våran son fick en rosa body i present när vi kom hem från BB. Förvisso en mörkt, nästan röd färg, men fortfarande rosa... Men sen tänkte jag what the hell, den är ju fin så varför skulle han inte kunna använda den?? Sen om han väljer senare att han vill ha rosa hela tiden så får han la ha det! Han är inte mindre pojke bara för att han bär vackra rosa plagg!!
    Ingen har heller sagt något om att vi klätt honom i denna rosa body, utan det har än så länge bara blivit positiv respons Glad

Men sen får man ju tänka på vad de andra barnen kommer säga t.ex. på dagis. De barnen som blivit lärda vilken dresscode som hör till respektive kön.
    Vet inte riktigt hur jag skulle agera ifall min son kom hem ledsen för att han blivit retad p.g.a sina kläder. Kanske kontakta barnens föräldrar..? Jo, så skulle det nog bli...

Svar på tråden Pojke i klänning