Inlägg från: Emmel |Visa alla inlägg
  • Emmel

Pojke i klänning

Jag skulle nog säga att det var ett onödigt plagg (varken min son eller min dotter har användning för en sådan prinsessklänning) eller så skulle jag möjligen köpa den för utklädningstillfällen...

Jag vet inte riktigt vad jag skulle göra om sonen skulle be om en klänning.

• Emmel
    Milkina cerka skrev 2010-07-06 23:02:29 följande:
    Tillägger det som jag brukar skriva i trådar av det här slaget, fram till barnen är stora nog att själva köpa kläder o. ansvara för barnbidraget, så väljer vi vuxna vilka kläder som de ska ha. När de sedan blir gamla nog, så får de naturligtvis välja själva, m e n  då just för att de då förhoppningsvis också inser konsekvenserna av att klä sig annorlunda än majoriteten.
    Håller med dig... Skulle dock nog kunna köpa klänningen till utklädning - samma som batmandräkten och bamsedräkten. Jag skulle inte köpa klänningen för användning på t ex dagis till min dotter heller = opraktiskt, tycker jag.
  • Emmel
    Pigeon skrev 2010-07-07 18:08:48 följande:
    Så tänker jag också, har barnet andra "riskfaktorer" för att bli mobbat behöver man inte bjuda in till mobbing ytterligare genom att klä dem konstigt också.

Mina barn klär jag snyggt och moderiktigt, men inte överdrivet. Och yngsta sonen som gillar klänning och högklackat får gärna ha det - hemma.
    Jag håller med dig och Spomenka!
Svar på tråden Pojke i klänning