Du måste logga in för att svara i en tråd.

Inlägg från: FoxMulder |Visa alla inlägg
  • FoxMulder

Pojke i klänning

lajndaah skrev 2011-02-02 01:08:43 följande:
    Äh vad spelar det för roll! Min son på snart 4 månader hade på sig en klänning nu på julafton som var (Var dock ett misstag, trodde det var en tomterock haha men ändå) Drömmer . Och sen så har vi t.ex gett honom rosa napp, rosa filt osv.. Blått på killar o rosa på tjejer, nej nej nej det är skitsnack det Flört 
    Varför? Ska det bli mera jämställt av det eller?

Det är en sak att ge en 4 årig  pojke en klänning om han vill ha det.

Men att ge en 4 månader gammal pojke rosa saker för att DU vill det är fel. Ge honom en grön eller vit napp och filt istället.

Det är föräldrar som du som jag avskyr, du kommer säkert tvinga din son att ha klänningar om några år också oavsett om han vill det eller inte.
  • FoxMulder
    feministbrud skrev 2011-05-01 19:38:55 följande:
    Jag avskyr föräldrar som nödvändigtvis ska skola in barnen i stereotypa klönsroller från dag ett. Ge pojkar bara blått och flickor bara rosa. Vad tycker du om det?
    Jag tycker det är bättre än att göra tvärt om, dvs sudda ut ALLT som är manligt och kvinnligt. Vilket är vad ni feminister vill.

Annars så tycker jag att barn kan lika gärna ha grönt eller vitt om man nu absolut inte vill skola in barnen i stereotypiska könsroller. Men att göra tvärt om och göra era små pojkar feminina är bara vidrigt dåligt av föräldrarna.

Ni kommer ändå inte få mer jämställdhet genom att klä era småpojkar i rosa.
  • FoxMulder
    Ara skrev 2011-05-01 22:56:43 följande:
    Varför är det fel??
    För att du vill göra pojken feminin.
Svar på tråden Pojke i klänning