jelena2 skrev 2010-07-06 11:41:53 följande:
Jag har haft konstant huvudvärk i en sisådär 20-25 år. Käkat Treo Comp i åratal för det var det enda som hjälpte. Provade allt och har lagt ut tiotusentals kronor: akupunktur, zonterapi, homeopat, massage, naprapat, kiropraktor, osteopat, kollat synen, röntgat skallen osv i all oändlighet
Kom till sist till en smärtläkare på Huvudvärkscentrum i Göteborg och fick konstaterat migrän med aura, migrän utan aura och tabletthuvudvärk. Han sa att jag istället skulle ta vanliga Treo ihop med Primperan (för illamåendets skull) och så fick jag testa andra mediciner när jag fick riktiga migränattacker.
Detta är några år sedan och idag har jag ont i skallen ca 10 dagar i månaden istället för 30 som innan.
Jag har fått en bettskena till natten för jag biter ihop som attan, tar bara vanliga Treo, får massage emellanåt. Den främsta orsaken till att jag har blivit bättre är helt enkelt att jag har blivit äldre (så det finns något bra med det!). Jag har alltid fört dagbok för att jag har velat ha koll på de piller jag stoppar i mig för jag har varit livrädd för att bli beroende.
Det märks alltid extra mycket runt mens och ägglossning, men är inte hormonellt betingad huvudvärk enligt en gynekolog. Men det tror jag inte riktigt på...
Kämpa på och lycka till!
oj jag hoppas att det går fortare för mig =) Jag har varit på massage och naprapat ska till naprapaten fler gånger efter semestern.
Jag har med varit lite rädd för att man ska få problem av alla piller man äter. Just nu äter jag panodil, pronaxen, bamyl och sumatriptan (tror jag dem heter, vid migränanfall).
Jag har ont i huvet ca 22-27 dagar i månaden (jag för med dagbok).
Precis som dig så har jag extra vid mes och ägglossning. Men har däremot hört att det är normalt och beror på hormoner i samband med detta och p-piller.
Tack!!