Waldo skrev 2010-07-07 22:33:55 följande:
Jag är inte förtjust i honom alls.
Jag tycker han misslyckas ordentligt med sina personer, som nästan blir parodier istället.
I den senaste boekn ville man ju bara strypa den enfaldiga polismänniskan Malin Fors
Hans platsbeskrivningar känns väldigt platta, nu vet jag ingenting om Linköping så kan jan inte gör några jämförelser men jag det känns som vilken annan påhittad stad som helst.
Hans storyline är väldigt enkel, men i den senaste blev det bara för mycket när det flög änglar utanför fönstret hos Malin, som hon naturligtvis pratade med och fick hjälp av
HeHe du satte väl ord lite på det jag menade angående "änglarna" vilket jag tycker är lite fel ord att använda men ja en hel del gillar inte Mons böcker just på grund av att dom mördade är med i boken och att Malin hmm jag minns inte men hon pratar väl med dom
jag tror snarare att Mailn Fors är en rätt typisk människa i dagens Sverige man vill så mycket och så blir allt så fel lägg därtill ett jobb som är väldigt påfrestande psykiskt
jag tycker hon är fantatiskt stark oavsett hur jävligt allt är så kravlar hos sig upp igen och går vidare
min rekommendation är att du T.S själv läser nån av Mons böcker och bildar dig en egen uppfattning