• Anonym (To do)

Att kyssa en tjej

Finns det någon mer som jag?

Har hela kittet med man, barn, hus, intressant jobb osv.....

Men, jag har sedan några år lagt till en sak på min "to-do-list" och det är att åtminstone kyssa en tjej innan jag dör.

Relationen fungerar hyggligt men jag kan inte låta bli att vara nyfiken på hur det skulle kännas....attraheras av både killar och tjejer. Men i de kretsar jag umgår skulle de felsta anse att det är "lite tokigt" som de så fint skulle uttrycka det

• Svar på tråden Att kyssa en tjej
  • sugar rush

de e väl bara o göra... ta upp de me din man, ha vill säkert titta på

• Anonym

Det stod på min lista, jag provade och det var väldigt trevligt men jag insåg att jag bara tänder på tjejer i fantasin.

• Anonym (To do)

För mannen är det okej. Har frågat.

Ja! Jag vill ju säkerställa om det är så det är för mig också! Tänk om det bara är i fantasin! Men jag vill inte gå runt och fundera lika länge till utan testa och sen lägga det bakom mig som en erfarenhet om det inte är så.

Har reggat mig på qx men de flesta verkar vara inne på så seriösa relationer och de som inte är det är oftast inte alls i samma fas som jag i livet. Skulle t ex aldrig lägga ut bilder på mig själv på nätet där jag sitter och stirrar med glansiga ögon in i en kamera med vinglas i handen, eller lägga ut avslöjande bilder.

• sugar rush
    Anonym (To do) skrev 2010-07-06 21:18:27 följande:
    För mannen är det okej. Har frågat.

Ja! Jag vill ju säkerställa om det är så det är för mig också! Tänk om det bara är i fantasin! Men jag vill inte gå runt och fundera lika länge till utan testa och sen lägga det bakom mig som en erfarenhet om det inte är så.

Har reggat mig på qx men de flesta verkar vara inne på så seriösa relationer och de som inte är det är oftast inte alls i samma fas som jag i livet. Skulle t ex aldrig lägga ut bilder på mig själv på nätet där jag sitter och stirrar med glansiga ögon in i en kamera med vinglas i handen, eller lägga ut avslöjande bilder.
    de finns ju massa tjejer som kan tänka sig ställa upp.. vet inte ålder på er men på varje fest finns de ju alltid nån, om de nu bara är själva grejen att testa du är ute efter.. vill du däremot ha mer än en kort kyss så kanske du får leta på nån sajt som sagt..

men ja kan förstå tanken.. att kyssa en tjej kan vara upphetsande, även om man inte vill leva ett förhållande med en tjej...

lycka till
  • Lillsnufflan

Ja, det är väl bara att göra om din man inte har problem med det? Det är bara att fråga en söt tjej i din bekantskapskrets eller på krogen eller så.

• Anonym (To do)
    Lillsnufflan skrev 2010-07-06 23:40:35 följande:
    Ja, det är väl bara att göra om din man inte har problem med det? Det är bara att fråga en söt tjej i din bekantskapskrets eller på krogen eller så.
    Men det är det som är problemet lite och även frågeställningen! En "tjej i bekantskapskretsen" finns inte. Här snackar vi fina villakvarteret med med käcka fruar med vigselringar som väger ett kg och männen som står runt grillen i Peak Performancekläder och ungarna som tultar runt. Finns väl säkert en och annan av dem som tänkt tanken....det tvivlar jag inte på.....men ingen ger sig till känna

Krogen/fest - den åldern är passerad Tunga 34 år
  • Triana82
    Anonym (To do) skrev 2010-07-06 21:05:09 följande:

Men, jag har sedan några år lagt till en sak på min "to-do-list" och det är att åtminstone kyssa en tjej innan jag dör.

Relationen fungerar hyggligt men jag kan inte låta bli att vara nyfiken på hur det skulle kännas....attraheras av både killar och tjejer. Men i de kretsar jag umgår skulle de felsta anse att det är "lite tokigt" som de så fint skulle uttrycka det
    Hej hej! Jag är också en gift tjej som skulle så gärna vilja kyssa en tjej... Skulle även vilja göra mer om det skulle kännas rätt. Hör av dig till mig så kan vi prata mer om det :)
  • Päron1986

Jag har kysst många tjejkompisar, råhångel med tunga!
    En gång, en helt främmande kvinna men då var jag så full så det minns jag inte!

• Wild horses

Förstår din nyfikenhet. Var precis likadan själv. Förhoppningsvis kan du snart stryka det från din "to-do-list". Det här är ju uppenbarligen en stark känsla/lust inom dig och jag tycker du ska bejaka den. Det verkar ju inte vara något du skulle lämna din relation för, utan bara att få uppleva hur det är att kyssa en annan tjej. Jag tycker inte det kommer i konflikt med ditt vanliga liv med man, barn, hus etc. Strunt i hur din umgängeskrets skulle se på det: det här är något du gör för din skull och din nyfikenhet. Dessutom känns det som om du skulle vilja testa att kyssa en tjej som är helt utanför er umgängeskrets, att du gör det till en privat och avskild grej från dina vanliga vänner (men jag kan tolka det fel). Hursomhelst, jag uppmuntrar dig enbart till att testa och gör det för dig själv, utan att blanda in din man (då blir det ju en annan grej). Börja omsätta din nyfikenhet till praktik så snart du kan. Det finns fler tjejer som funderar som du. Du kommer inte att tycka att det är hemskt, tro mig. Och det är skillnad jämfört med mäns kyssar. Kul grej, förresten, det där med "to-do-list". Ska fundera på en egen sådan. Ha en bra dag och hoppas det går bra!
  • Magnificent

Relationen fungerar hyggligt men jag kan inte låta bli att vara nyfiken på hur det skulle kännas....attraheras av både killar och tjejer. Men i de kretsar jag umgår skulle de flesta anse att det är "lite tokigt" som de så fint skulle uttrycka det
    Bry dig inte om vad "de flesta" skulle anse av de du umgås med. Det viktiga är vad du känner och vill. Kanske svårt att få till det där tillfället. Är du på en fest med dina vänner och du och någon annan tjej där är lite berusade brukar det inte vara omöjligt, men problemet är att vissa av dina s k vänner kanske skulle se ned på dig eller tycka att "sådär gör vi inte här". Tror det är bättre att du försöker hitta en tjej med samma längtan och nyfikenhet. Jag hade precis samma tankar som du för några år sedan, var ute en kväll och fick kontakt med en tjej jag inte kände förut. Det blev en hel del kyssande och hångel där och vi bestämde t o m att äta middag några dagar senare, då saker och ting gick ännu längre. Nu hade jag tur att hon både var vettig, snygg och förstod att jag ville testa (hon var betydligt mer renodlad bs/lesbisk) och den upplevelsen blev precis så som jag ville. Att kyssa tjejer är alltid speciellt. Nu låter det väl som om jag inte gör annat, men du förstår säkert. Det blir en extrem rusch i systemet på ett annorlunda sätt. Så följ din dröm, definitivt! Skulle du inte gilla det, så vet du det, men innan du testat vet du ingenting säkert.
Svar på tråden Att kyssa en tjej