Anonym (To do) skrev 2010-07-06 21:05:09 följande:
Finns det någon mer som jag?
Har hela kittet med man, barn, hus, intressant jobb osv.....
Men, jag har sedan några år lagt till en sak på min "to-do-list" och det är att åtminstone kyssa en tjej innan jag dör.
Relationen fungerar hyggligt men jag kan inte låta bli att vara nyfiken på hur det skulle kännas....attraheras av både killar och tjejer. Men i de kretsar jag umgår skulle de felsta anse att det är "lite tokigt" som de så fint skulle uttrycka det

Förstår din nyfikenhet. Var precis likadan själv. Förhoppningsvis kan du snart stryka det från din "to-do-list". Det här är ju uppenbarligen en stark känsla/lust inom dig och jag tycker du ska bejaka den. Det verkar ju inte vara något du skulle lämna din relation för, utan bara att få uppleva hur det är att kyssa en annan tjej. Jag tycker inte det kommer i konflikt med ditt vanliga liv med man, barn, hus etc. Strunt i hur din umgängeskrets skulle se på det: det här är något du gör för din skull och din nyfikenhet. Dessutom känns det som om du skulle vilja testa att kyssa en tjej som är helt utanför er umgängeskrets, att du gör det till en privat och avskild grej från dina vanliga vänner (men jag kan tolka det fel). Hursomhelst, jag uppmuntrar dig enbart till att testa och gör det för dig själv, utan att blanda in din man (då blir det ju en annan grej). Börja omsätta din nyfikenhet till praktik så snart du kan. Det finns fler tjejer som funderar som du. Du kommer inte att tycka att det är hemskt, tro mig. Och det är skillnad jämfört med mäns kyssar. Kul grej, förresten, det där med "to-do-list". Ska fundera på en egen sådan. Ha en bra dag och hoppas det går bra!