• Sofi 83

"Barnvänlig" restaurang i Stockholm?

Jag behöver hjälp med att hitta "barnvänliga" restauranger i Stockholm (gärna på Östermalm).
    Med barnvänlig menar jag inte att de behöver ha en barnmeny utan snarare att man kan känna sig välkommen med en aktiv ettåring där. Sen om de är någorlunda billiga också är en klar fördel! Samt god mat!

Alla tips mottages med tacksamhet!

• Svar på tråden "Barnvänlig" restaurang i Stockholm?
  • Sofi 83

Tack för de tipsen!

Mc Donalds skulle jag dock inte kalla restaurang och inte har de god mat heller...

• masha16

Vapiano! Finns en på Sturegatan, en i gamla stan och nu en ny bakom Centralen. Det finns inga lekrum eller så men det finns stora bord, många barnstolar och man stör aldrig! Ingen speciell barnmeny men eftersom det är italiensk mat så finns bra pasta. Man handlar över disk och mat lagas framför dig så du kan välja själv vad ditt barn ska äta.

• Sofi 83

Fler tips?

Vapiano verkade ju bra annars men vi skulle gärna gå på restuaranger där det serveras bra kötträtter vilket det ju inte verkade finnas på vapiano...

• Alexi

Vill ni ha bra kött är ju Jensens, Fridays och Hards rock Café bra ställen, de två senare kan ju vara rätt högljudda kvällstid i alla fall men jag antar att ni med en ettåring inte är där så sent i alla fall. jensens skulle vara mitt förstaval med barn.

• Lyskompis

Vi har varit och ätit lunch på Åhlens city på Drottninggatan/Klarabergsgatan med våra på ett och tre år. Gott om bord och plats för barnvagn. Vet inte om de har öppet kvällstid eller hur sent de serverar mat.

• Sapato
    Sofi 83 skrev 2010-07-07 22:42:13 följande:
    Tack för de tipsen!

Mc Donalds skulle jag dock inte kalla restaurang och inte har de god mat heller...
    Det är en restaurang och den är barnvänlig.
Svar på tråden "Barnvänlig" restaurang i Stockholm?