• Anonym

vi bråkar HELA tiden =(

Jag är ihop med min drömman!
    Vi har spanat på varandra i 2,5 år innan vi blev ihop!
    Jag behöver inte nämna den heta passionen vi hade i en början.
    Vi har båda vars ett barn sen tidigare.
    Så vi tog det lugnt med prat om att flytta ihop..

Sen vintras (ja ett halvår nu mer eller mindre) har bråken avlöst varandra!

Och jag ser ett tydligt system i våra bråk.
    Vi vänder ALLT mot varandra.

jag kan säga typ:
    "men varför berättade du inte att du skulle till dina föräldrar?"

han svarar:
    "måste jag rapportera?"

"Men förstår du inte att det kan misstolkas hur du skriver, hade du gillat om jag hade skrivit så till en killkompis, Ska vi skriva SÅ till dom??"

"vadå? ska du hämnas nu?"

Han har påpekat flertal gånger att jag vänder saker emot honom. Kan dock inte komma på några exempell.

Sen tar jag allting så jävla personligt, och han tycker att jag analyserar för mycket!
    Detta är ju ingen bra kombination med hans "tar det som det kommer"

Vi höjer båda rösten mot varandra.. Jag vet inte vad jag ska göra.. förmodligen göra slut, Men jag älskar ju honom så mycket!

• Svar på tråden vi bråkar HELA tiden =(
  • Tusentand

Oj, ja, helt klart tycker jag att ni ska gå i parterapi eller liknande. Behöver inte vara väldigt många ggr, ibland så ser terapeuten direkt vad som är fel i era dialoger. En enkel fråga som "vad skulle hända om du lät den andre partnern vinna en diskussion?" kan tex få båda att tänka efter.

• Anonym

jag har inget bra svar men jag är i princip samma sits och känner igen mig i allt. Jag tänker minsan inte ge upp. Min kärlek är för stark för det. önskar er massa lycka till!

• Anonym

Känns det inte "förmycket att gå i parterapi om man inte ens bor ihop?"

• Tullsa

Jag kan skönja en misstäncksamhet i ert sätt att vara mot varandra.
    Känns som att ni försöker övertyga den andra om att ni har rätt och den andra fel,  hur saker och situationer är.
    Det är en MAKT KAMP som utspelar sig i ert förhållande.
    Min teori om varför är att ni inte är riktigt ärliga mot varandra.
    Kan det vara så att ni under  de 2,5 åren ni gått och trånat har byggt upp en fantasibild om hur ert förhållande ska vara och att ni nu båda blir lite besvikna när verkligheten inte är sådan?

• Anonym
    Tullsa skrev 2010-07-07 10:28:37 följande:
    Jag kan skönja en misstäncksamhet i ert sätt att vara mot varandra.
    Känns som att ni försöker övertyga den andra om att ni har rätt och den andra fel,  hur saker och situationer är.
    Det är en MAKT KAMP som utspelar sig i ert förhållande.
    Min teori om varför är att ni inte är riktigt ärliga mot varandra.
    Kan det vara så att ni under  de 2,5 åren ni gått och trånat har byggt upp en fantasibild om hur ert förhållande ska vara och att ni nu båda blir lite besvikna när verkligheten inte är sådan?
    Din teori stämmer rätt bra, det är mycket "Maktkamp". Vi försöker ständigt övertyga varandra.
    Under de 2,5 åren var det nog en del fantasier. Jag var sambo i stortsett hela den tiden också.
    Han hittade min blogg, och läste den regelbundet under ca ett år.
    Vi pratade inte så mycket med varandra under "spaningstiden". Vi sågs några ggr i månaden via hans jobb. Jag var stammis... ;)
  • Tullsa

Jag har nog left lite så själv och känner igen tonen i pratet.
    Vad göra?
    Har tur att min sambo är kanon på att upptäcka när jag eller andra inte är riktigt ärliga mot sig själva. Jag blir konfronterad med bra frågor ungifär som du får nu, då får jag lov att reda ut det jag känner och varför.
    Det känns inte bra att man left på och i en fantasi under en tid men när man vågar se det blir man klar i knoppen och kan tala om vad man verkligen vill och känner. Inte förendå kan man lösa sina problem, man blir genuint ärlig och det känner omgivningen och lugnar ned sig den med.

• Anonym
    Tullsa skrev 2010-07-07 11:42:23 följande:
    Jag har nog left lite så själv och känner igen tonen i pratet.
    Vad göra?
    Har tur att min sambo är kanon på att upptäcka när jag eller andra inte är riktigt ärliga mot sig själva. Jag blir konfronterad med bra frågor ungifär som du får nu, då får jag lov att reda ut det jag känner och varför.
    Det känns inte bra att man left på och i en fantasi under en tid men när man vågar se det blir man klar i knoppen och kan tala om vad man verkligen vill och känner. Inte förendå kan man lösa sina problem, man blir genuint ärlig och det känner omgivningen och lugnar ned sig den med.
    Det är något att tänka på, tack så mycket
Svar på tråden vi bråkar HELA tiden =(