• Tawaret

Arbetsnamn/tidigt namn - när gav ni fostret ett namn?

Jag undrar hur tidigt andra ger namn till sina barn i magen och på vilket sätt.

Hade ni ett särskilt arbetsnamn, typ plutten eller något sådant neutralt?
    Eller valde ni tidigt ut barnets riktiga namn, t.ex. ett tjej- och ett killnamn?
    Eller hittade ni på ett tillfälligt riktigt namn, men tänkte ut ett nytt när barnet fötts?

När hittade ni på namn/tillfälligt namn/arbetsnamn?

• Svar på tråden Arbetsnamn/tidigt namn - när gav ni fostret ett namn?
  • SailorGirl

Neutralt smeknamn innan vi satt startdatum för försök #1. Inspiration var iofs ett tjejnamn.

• Mary Jo

Vi var på VUL i v.6 och fick en liten bild på "den". Den såg exakt ut som en liten böna så hon fick heta bönan under resten av graviditeten Hennes namn,Vilja,hade vi väl funderat på innan men när hon väl kom ut så var det självklart:)

• Johans Pillerill

Vi vet inte könet på vår bebis än, så även om vi bestämt både flick- och pojknamn så heter bebisen i magen "Lurk" tills förlossningen... Det har han gjort sen vecka 4 så det namnet har hela omgivningen vant sig vid och stackars liten lär bli kallad Lurk till sin 18årsdag...

• SilverEmma

Jag har inte haft någon relation till ungarna när dom legat i magen så jag har inte kunnat kalla dom för annat än "bebisen".

Dock bestämde vi namn för båda två runt v 20 som vi sen körde på. Men jag kunde inte kalla barnet för namnet innan det kom ut. 

Fanny -09 & Elliot -10...våra älskade flickor!
  • Agent 355

Första graviditeten fick fostret/bebisen heta lite allt möjligt. ("Bebis", "Alien", "Grodan" etc) Och omöjligt. (Tom "Jävla unge" om den inte sparkade när jag hade behov av det.) Från mitten ungefär tog vi ett "arbetsnamn" som både jag och pappan älskade men egentligen inte tänkte som tilltalsnamn då det kändes lite för ovanligt och "utstuderat" men sen när bebisen kom blev det så att smeknamnet som fastnade i alla fall.

Nu är jag gravid igen och har kommit drygt halvvägs utan att något smeknamn fastnat, mest "magen", "den i magen" eller "potentiell lillebror". Hoppas på att komma på något värdigare snart.

Efter UL fick vi veta troligt kön båda gångerna. Har ändå valt att försöka fylla namnlistorna med alla "sorters namn" och varit helt införstådd med att de namn man gillar kanske inte alls passar barnet som sen förhoppningsvis kommer. Det enda som vi bestämt i förväg är efternamn.

TS hur tänker du själv?

• Kazeer

När jag var gravid med första barnet, var maken övertygad om att det var en tjej och kallade bebisen för Nova. Jag kallade bebisen för bebisen hela graviditeten. Sedan visade det sig att det var en pojke i magen och han fick heta Gustav.

När jag var gravid med andra barnet, fick vi veta att vid RUL att det var en pojke. I bilen på väg hem bestämde vi att han skulle heta Oskar. Maken kallade honom Oskar i resten av graviditeten och jag kallade honom för bebisen. Det var en pojke och han heter Oskar.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • nelli08

I slutet sa vi "JackNelli " då det blivit en Jack eller Nelli.
    Det blev en Nelli :)

• Limonella

Jag är bara i vecka 5 men vi har nog redan minst ett smeknamn, Sesam, eftersom saken i magen var lika stor som ett sesamfrö när vi fick veta att jag var gravid. Glad

• t0va

Minns inte villken vecka det var men det stod att bebis var som en kiwi någongång i början och jag satt och åt kiwi samtidigt som jag läste det. Var typ det jag levde på de första månaerna, så det blev kiwi sen dess. 

Har fått veta att det är ett godkänt namn så kanske får han heta det sen också. Vi fick veta i v.33 att det är en pojke men har bestämt oss för att vi inte ska välja namn förrens han är ute. Känns bäst så för oss.  

• Tawaret

Vi kallar den för bebis. Eller parasiten...  Men man kan tycka att det vore roligt med ett mer värdigt namn, t.ex. ett dubbelnamn som JackNellie eller vilka namn man nu gillar. Något sött som kiwi efter något som relaterar till magen på något sätt vore också bra som ett neutralt namn.

• Isprinsessan och grodprinsen

Har aldrig haft "smeknamn" på mina barn i när dom i låg magen. Fantasilös som man är har det nog varit bebisen. Namnen har vi valt tidigt båda gångerna. 

• Kjoltyget

När vi fick reda på att vi var gravida så fick den arbetsnamnet "Ärtan" pga storleken, men sen efter några veckor blev det "Lill-Fisen" och "Fisen". Nu får vi se vem det är när den väl bestämmer sig för att titta ut.

Väntan är aldrig så lång som när man längtar
  • vallakra

den stora kallade vi för klimpen (våran guldklimp) och lillebror fick heta pluttisen.

• Stor mamma

NAr vi sett den på UL, första babyn normala 18 veckors UL, andra babyn 16 v. vaginalt då vi inte ens visste jag var gravid, tredje barnet 7:e v vaginalt

Första barnet fick namnet Kajsa (jag visste innerst inne det va en kajsa)
    Andra barnet knytt o pyret
    Tredje barnet putt fnutt gnutt

• Gaytjej

Vi gjorde ett VUL i v 10 och ja, det var ju en klockren Jordnöt där på skärmen. 2,9 cm lång och heltklart jordnöt-med-skal-formad. Följdaktligen så fick han heta Jordnöten under hela graviditeten och sedan Jordnöten, Nötas, Nötisen och olika kombinationer på det temat tills dess att han fick sitt namn (Alvar) när han var en månad gammal ungefär!

Funderar redan på arbetsnamn på nästa som inte ens är påbörjad ännu... Men jag antar att det kommer spontant =) 

Svar på tråden Arbetsnamn/tidigt namn - när gav ni fostret ett namn?