• uniMog

Hjälp med tatuerare, stockholm

Jag söker er med konkret erfarenhet. Har sökt och sökt men fastnar på 2-3 stora och är säker på att det finns andra, lika duktiga, runt omkring i sthlm.

Vad jag söker är en tatuerare som är duktig på:
    *frihandstatuering utifrån en bild + samtal
    *övertatueringar
    *svart-vitt
    Tatueringen ska gå i lite 80-tals seriestil.
    Pris är väl inte oväsentligt men jag betalar det det kostar. Tid är inte heller tokviktigt men jag väntar gärna inte ett ÅR.

Forgive me, shiny special one, I beg of you to rip out my inadequate tongue
  • Svar på tråden Hjälp med tatuerare, stockholm
  • stor grön drake

Jag är inte hundra på att just hon som gaddade mig, Mia, är rätt för dig, men det finns två andra tjejer till på studion, Flash Fighters, och jag har sett hur Aniela på fri hand dolde ett STORT arabiskt tecken med en sirlig lotusblomma (det var grannbritsen, och tjejen ville ha lite åsikter innan hon bestämde sig på skissen) och det är en av de snyggaste blommor jag sett i tatueringsväg.
    Mia är dock grymt duktig tatuerare och även fast mina drakar är långt ifrån vad hon vanligen gör blev de fruktansvärt snygga och perfekta. Inte exakt vad jag ville ha i det ena fallet, men sen visste jag inte riktigt vad jag ville ha och slutresultatet blev bättre än jag trodde när jag satte mig ner. Den andra är ritad av mig, fixad av dem, fram och tillbaka många gånger innan det var klart. Snigelpost dessutom och den är allt jag drömt om Hjärta

• MaaxMaax

Jag gillar Lilla Gatans Tatuering i Solna. Trevliga, konstnärliga och inte särskillt dyra.  

Annars är A.N.T i gamla stan bra, har ingen personlig erfarenhet, men min vän gillar dem skarpt. 

• uniMog

Tack så jättemycket för tipsen ska kontakta dem allihopa och se vad de säger om mina tankar

Forgive me, shiny special one, I beg of you to rip out my inadequate tongue
  • Heavenlyfaith

Helt klart Magnus P på "Evil eye tattoo" på söder!!!

Jag kan inte bli frisk men kan välja att leva lycklig som sjuk
  • Tildes pappa

Boyan på House of Pain Stockholm är grym!

• RocketQueen

Swahili Bob skulle jag rekomendera... Sjukt bra service och oj vilka duktiga tatuerare... Tyvärr har dom rätt lång väntetid (Vilket jag visserligen bara ser som ett bra betyg...)

• BillyX

Hur gör man egentligen om man vill ha en tatuering? Jag har skissat en ful bild (då jag inte kan rita) på hur jag vill ha mitt motiv, men vill självklart ha den upp- och finputsad. Ska man gå dit spontant eller ska man boka tid eller ska man boka tid, lämna bilden och boka ny tid för att gadda in den??

• stor grön drake

Olika studios vill ha det på olika vis. Har du vägarna förbi lär de inte bli arga på dig om du kommer in och frågar, annars ringer du och frågar hur det passar dem att du gör.

• Mimmi P

Jag kan också rekommendera swahili bobs, både jag och min man har tatuerat oss där och kommer även gå tillbaka för fler.

Lite väntetid som sagt men väl värt det.

Det som är lite besvärligt hos dem är att man inte kan boka tid för bara konsultation utan då är det drop in som gäller och hoppas att rätt person har tid just då.

Svar på tråden Hjälp med tatuerare, stockholm