• birkisch

Vill inte ha vårat barn på "genus-dagis"

Har kollat runt i kommunen och ser till min fasa att de flesta dagis har en uttala profil i att motverka könsroller. Jag vill inte att mitt barn skall växa upp i en miljö det det saknas normer.

Skulle aldrig låta min son  leka med dockor eller ha kläder med typiskt tjejsnitt. Hur känner ni andra kring denna avmoralisering

• Svar på tråden Vill inte ha vårat barn på "genus-dagis"
  • Mashenjka

Då får du bojkotta förskolan helt då det är inskrivet i läroplanen. Alternativet är 50-talet eller vårdnadsbidrag.

• Reglementet

Varför ska barnet vara på dagis? Du ska naturligtvis ha barnet hemma, fattar du väl.

• tidigareplatt

Då får ni sätta barnet på någon privat förskola vars läroplan detta inte gäller. Kanske finns någon religiös förskola eller så som skulle passa. Jag känner inte till läroplanen för privata förskolor men det går att kolla upp. Alla komunala förskolor ska arbeta för jämställdhet enligt läroplanen så det är svårt att komma ifrån även om de flesta inte arbetar med det än så läng (som jag upplever det).

• JuliaåRonjasmammis

"Avmoralisering"?! Hahahahaha!

Stanna hemma i grottan då, och låt bli att ha barnet på förskola.

Don't mess with my integrity!
  • Clobberella

Sen när är könsroller och moral samma sak? Är det OMORALISKT att låta en pojke leka med dockor menar du?
    Kläderna väljer du, inte dagiset, men jag tvivlar på att något dagis i sverige sliter en docka ur händerna på din son om han vill leka med den.

*tappar hakan lite grann*

• levnadsglad
    Clobberella skrev 2010-07-07 16:58:49 följande:
    Sen när är könsroller och moral samma sak? Är det OMORALISKT att låta en pojke leka med dockor menar du?
    Kläderna väljer du, inte dagiset, men jag tvivlar på att något dagis i sverige sliter en docka ur händerna på din son om han vill leka med den.

*tappar hakan lite grann*
    Du förstår väl att de kan bli homosexuella! När man ger killar dockor så får de en skev bild av verkligheten, hjärnan blir helt demolerad och de börjar tända på folk av samma kön! Så går det när man försöker gå mot naturen - sedan tidernas begynnelse lekte pojkar med bilar och bar blått, tjejerna lekte med dockor och bar rosa.

Tänk om pojkarna vaknar upp en dag och kan kommunicera på ett känslomässigt plan, vill hjälpa till med  barnen och gråter till film på tv, då försvinner ju hela spänningen mellan män och kvinnor. Det måste självklart motverkas.
  • Mashenjka
    tidigareplatt skrev 2010-07-07 16:54:08 följande:
    Då får ni sätta barnet på någon privat förskola vars läroplan detta inte gäller. Kanske finns någon religiös förskola eller så som skulle passa. Jag känner inte till läroplanen för privata förskolor men det går att kolla upp. Alla komunala förskolor ska arbeta för jämställdhet enligt läroplanen så det är svårt att komma ifrån även om de flesta inte arbetar med det än så läng (som jag upplever det).
    Lpfö 98 gäller även privata förskolor, nationella styrdokument gäller överallt och skolor och förskolor är skyldiga att arbetya efter dessa!
  • Kastrull
    konstruktioner skrev 2010-07-07 17:06:05 följande:
    Du förstår väl att de kan bli homosexuella! När man ger killar dockor så får de en skev bild av verkligheten, hjärnan blir helt demolerad och de börjar tända på folk av samma kön! Så går det när man försöker gå mot naturen - sedan tidernas begynnelse lekte pojkar med bilar och bar blått, tjejerna lekte med dockor och bar rosa.

Tänk om pojkarna vaknar upp en dag och kan kommunicera på ett känslomässigt plan, vill hjälpa till med  barnen och gråter till film på tv, då försvinner ju hela spänningen mellan män och kvinnor. Det måste självklart motverkas.
    Vilket mardrömsscenario!!

• Mashenjka
    konstruktioner skrev 2010-07-07 17:06:05 följande:

Ja jäklar nu ser även jag sambandet. Du har helt rätt, det måste vara så att det finns fler flator idag än för 100 år sedan på grund av att kvinnor börjat bära byxor. Det måste motverkas!
Svar på tråden Vill inte ha vårat barn på "genus-dagis"