Nya vänner i Borås sökes!
Hej!
Söker nya vänninor i Borås med omnejd helt enkelt. Svårare än så är det inte.
Runt 30+ och gärna barn..
Hoppas på många svar 
Hej!
Söker nya vänninor i Borås med omnejd helt enkelt. Svårare än så är det inte.
Runt 30+ och gärna barn..
Hoppas på många svar 
Intressant... har precis blivit tvåbarnsmamma och bor i Boråstrakten.. Känns lite ensammt att gå hemma...
Vad trevligt att du hittade hit
Hur gamla är dina barn? Mina två döttrar är 3 och 5 år.
Hej igen.. Har en fyraåring och en tremånaders, fullt upp med andra ord!!
Känns lite konstigt att man ska gå hemma i ca 1 1/2 år, det blir ju lite skillnad nu när man har en sedan tidigare, det gäller att hitta på saker med den älsta annas är risken att vi går varandra på nerverna...;o)
Hur upplevde du det att gå hemma andra gången?
Hej!
Ja det var ju mycker enklare att bara ha en.. Med två så är det ju fullt upp. Försöka hitta på saker som båda tycker om. Min äldsta dotter gick på dagis 3 timmar varje dag. Så hon fick ju lite tid att leka av sig. Kan ju känna att det inte var lika enkelt att gå och lägga sig när man var trött eftersom att den äldre dotter inte sov. Men i övrig så gick det nog ganska smidigt..
Det blir ju jobbigare när dom blir äldre. Den minsta dottern är en riktigt buldoser och huligan medans den äldre är väldigt snäll men samtidgit väldigt gnällig. Lite jobbigt när dom bara bråkar hela tiden. Ser inte fram emot tonåren =(
Mmmm.. låter spännande.. Jag som tycker det är jobbigt nu!! Jag har blivit lite bortskämd nu i sommar när vi gått hemma båda, men min sambo började jobba i måndags och den här veckan har varit otroligt lång... Det blir dagis först om fyra veckor.
Tror ändå att det är viktigt för äldre syskon att få gå på dagis. Dom behöver leka med barn i samma ålder.
Och så behöver ju du och det minsta barnet tid att vara tillsammans..
Du får försöka att hitta på saker varje dag för att inte bli helt knäckt.. Visst det är jobbigt ibland.
Har läst/hört att barn mår bra av att ha tråkigt någon gång ibland. Så ta en dag då du inte gör något specielt utan bara är hemma.. Jag var väldigt trött när barnen var små så det blev mest att vi var hemma. Fast vi gjorde ju saker hemma som att rita, pussla, leka med dockor etc. Man behöver ju inte alltid hitta på saker utanför hemmet.
Bor ni i hus så har ni ju tillgång till trädgård och då kan ni ju hitta på saker ute utan att behöva åka någonstanns.
Det har ju öppnat ett nytt lekställe i stan. Leoś lekland, där barnen får leka av sig. Det är ju ett bra alternativ när du vill ha lite lugn och ro. Sen så har du ju alltid lekborgen. Lite mindre än leoś men ändå väldigt effektivt för att trötta ut dom små.
www.leoslekland.se
Mina barn ska till leos lekland idag med mormor. Så vi får väl se hur trötta dom är när dom kommer hem 
Hej hej,
Får man hoppa in?
Är ensamstående 36-åring med en son på 3 år.
Hej Goding74!
Självklart får du hoppa in..
Min yngsta dotter är också 3 år. En riktig liten huligan 
Bor du också i Borås?
Japp, vi bor uppe på Sjöbo.
Vart bor ni?
Har mitt lilla busfrö varannan vecka. Funkar jättebra eftersom jag har ett jobb med oregelbundna tider.
Hej!
Vi bor också på sjöbo