• Anonym (wow)

Från att inte känna något, till att känna allt.

Träffade min sambo för snart två år sedan. Han var då 26år, och hade väldigt dåliga erfarenheter av sex. Han ville inte ha sex, för han kände inget och det gjorde ont. Så från att ha varit 18 år, ända fram tills vi träffades, då han var 26år, hade han levt i tron att sex ska vara en pina. Han hade aldrig fått utlösning vid sex.

Jag upptäckte redan vid första gången vi skulle ha sex, att hans förhud var jätte tight. Han hade aldrig själv tänkt på det. Det gick inte ens att dra fram hela ollonet vid stånd. Alltså var det jätte tight. Vi disskuterade det under några månaders tid (hade ej sex, utan vi enades om att vänta), och han gick tillslut till läkaren. Läkaren såg direkt att hans "sträng" var alldeles för kort och tjock.
    Ett par månader senare opererades han.

Nu, 8månader senare.. har vi ett underbart sexliv. Han började gråta under första samlaget efter operationen. Jag trodde att han hade ont, så jag blev lite chockad. Han förklarade att han aldrig har kännt något så skönt tidigare. Att han inte kände smärta eller obehag.
    Jag själv hade aldrig under mina 25år upplevt en orgasm vid samlag. Wow! Nu vet jag hur det känns när sexlivet är perfekt. Operationen öppnade upp en helt ny värld för oss båda.
    Jag valde dock att leva med honom, oavsett om sexlivet aldrig hade fungerat. Klarade av att leva utan, nu kan ingen av oss hålla fingrarna i styr.

Hihi, tänkte bara skriva om vår lilla lycka. Någon annan som funnit en partner, där sexlivet verkligen är urbra? Som tidigare kanske inte njutit till fullo, men med ny partner verkligen känner att taket snurrar och hjärnan blir till mos?

Är tydligen inte helt ovanligt heller att män har för kort/tjock sträng (frenulum), den kan leda till trubbel och ibland behöver man kapa av den kirurgiskt.

• Svar på tråden Från att inte känna något, till att känna allt.
  • Nerdygirl

Jag har alltid tyckt att sex varit så jäkla överskattat, tills jag träffade rätt kille för ca 7 månader sen... jag är 32 och har aldrig tidigare lyckats få en orgasm under sex, trots idogt kämpande, trodde det var nåt fel på mig. Men med denna karl bara exploderar det... vete tusan hur han bär sig åt, men underbart är det! Glad

• redneck girl

så bra att du fick han att gå till doktorn.de flesta barn/killar brukar ju kollas i skolan tom så inte förhuden ska vara för trång.men han måtte väl slunkit igenom.är ju vanligt att strängen går av också...med smärta och blodvite som följd.men sen brukar det vara bra.så alla som läser detta och ahr sånt problem som din kille haft...gå för böveln och få det fixat!!! de har sett det mesta och detta är nog ett ganska så vanligt problem bland killar.

• FredrikBBB
    redneck girl skrev 2010-07-08 14:14:54 följande:
    så bra att du fick han att gå till doktorn.de flesta barn/killar brukar ju kollas i skolan tom så inte förhuden ska vara för trång.men han måtte väl slunkit igenom.är ju vanligt att strängen går av också...med smärta och blodvite som följd.men sen brukar det vara bra.så alla som läser detta och ahr sånt problem som din kille haft...gå för böveln och få det fixat!!! de har sett det mesta och detta är nog ett ganska så vanligt problem bland killar.
    Konstigt att så många killar verkar slinka igenom kontrollen. Vad beror det på? Är skolläkarna rädda för att bli utpekade som snuskhumrar för att de kollar upp förhuden eller är undersökningarna i skolan bortsparade?

Föräldrarna? Kollar inte de?

Nu för tiden så mönstrar inte männen heller, så den sista obligatoriska chansen för läkarkontroll försvinner.

Frågan är ändå hur någon kille eller man inte begriper att gå till läkaren om förhuden är för trång.
  • impulsiv

Hej! 

Hörde rykten och läste på flera forum om att sexlivet blev bättre utan frenulum.  Så jag kollade upp det och man kunde boka tid hos doktor men jag skulle behöva vänta ca 6 månader (bor i Göteborg så kan ju vara annourlunda tider i and städer/Län). Nöjde mig dock inte med detta och bestämde mig för att göra ingrep-ett själv hemma. Så är gjorde Jag: Först hämtade jag nål och tråd (vanlig sy nål av stål en ganska liten variant något tjockare än en knappnål och tog en vanlig sy tråd. jag sköljde av dem noggrant och la dem på en bricka sedan hämtade jag is bitar ur frysen. Jag tog sedan en kort bad ca 10 min klev ur och satte mig på en madrass på golvet. Jag höll sedan isbitar (använde två totalt en åt gången) mot mitt frenulum i ca 5 minuter. sedan tog jag en tändare och brände nål och tråd lite lätt (tråden måste vara blött och man får inte hålla lågan stilla mot den om man inte vill riskera att den går av) sedan stack jag nålen igenom den innersta delen av mitt frenulum och ut på andra sidan och gjorde en knut. Därefter la jag salva på den (Jag använde aloevera Gel men tror annan anti septisk salva funkar minst lika bra. Jag smörjde in den 3 gånger om dagen och tvättade den innan varje smörjnig. Det tog 6 dygn  innan den skavts av helt., det var en liten knappt märkbar bit kvar av den som jag kylde ner med is bit och klippte av sen. Jag fortsatte att behandla den med salva en vecka till efter och sen var det färdig läkt och inget mer med det. Grattis Snabbt och lätt, Om man inte har lust att vänta på tid hos doktorn.
    skriv gärna frågor om ni har några.

PS. Det gjorde lite ont första gången jag försökte trycka igenom nålen men kylde bara lite till sen testade igen. Om man har baby olja kanske det kan lindra friktionen. Men det värsta är innan man fått hålet gjort. 

• impulsiv
    FredrikBBB skrev 2010-07-09 20:01:04 följande:
    Konstigt att så många killar verkar slinka igenom kontrollen. Vad beror det på? Är skolläkarna rädda för att bli utpekade som snuskhumrar för att de kollar upp förhuden eller är undersökningarna i skolan bortsparade?

Föräldrarna? Kollar inte de?

Nu för tiden så mönstrar inte männen heller, så den sista obligatoriska chansen för läkarkontroll försvinner.

Frågan är ändå hur någon kille eller man inte begriper att gå till läkaren om förhuden är för trång.
    Det utvecklas sällan innan puberteten och all har inte utvecklats innan det görs en skolundersökning på dem.
Svar på tråden Från att inte känna något, till att känna allt.