Inlägg från: Pernilla82 |Visa alla inlägg
  • Pernilla82

Min son pratar högt och hela tiden.

Min son är 5 år och är en glad kille. Men... han kör slut på sin omgivning med att konstant prata och sjunga. Högt.
    Han vrålpratar och kan inte vara tyst i ens 2 minuter. varje gång jag ska prata börjar han prata mig i munnen.
    Jag säger åt honom ca 100 ggr per dag att prata tystare men han glömmer det efter ca 1 minut.
    Om jag säger åt honom att försöka vara tyst en stund börjar han gråta för han "måste få prata annars glömmer han bort vad han vill säga".
    han sitter till och med och skriker eller sjunger när han tittar på film eller bolibompa.
    Enda gången han är tyst är när han spelar dator och det är ju rätt sällan han får det....

Har ni några tips hur vi ska komma ur detta?

• Svar på tråden Min son pratar högt och hela tiden.
  • Pernilla82

jag är ju orolig hur det ska bli när han börjar skolan.
    känns så tråkigt att behöva säga till att sänka volymen heeeela tiden. Funderar på att ta en dag när man pratar exakt lika högt för att se hur reaktionen blir tillbaka :)

• Pernilla82

Hmmmm jag tror inte att det är nå fel på hans hörsel för han verkar ju höra oss när vi läser saga eller nåt. Men man kan ju kolla för säkerhetens skull.

Vi har dock hittat ett knep som funkat i två dagar nu ganska bra och det är vårt "hemliga tecken" då säger jag hans namn och så klappar jag mig för munnen och örat och han verkar tycka att det är kul så det funkar för tillfället iaf.

Svar på tråden Min son pratar högt och hela tiden.