Hur får man spädbarn att sova själv?
Vi har en snart 3 veckor gammal dotter och hon vill absolut inte ligga ensam.
Jag menar inte att vi ska börja med någon avvänjning med att sova egen säng redan nu. Små barn behöver ju närhet och jag tycker det är supermysigt att sova tillsammans eller när hon somnar i min famn.
Problemet är att man inte ens kan lägga ner henne utan att hon vaknar och börjar gnälla.
Somnar hon på bröstet så kan man ibland med lite tur rulla åt sidan så hon inte märker något men så fort hon vaknar till lite och märker att man inte är där längre så börjar hon gnälla.
Tycker det är jobbigt att inte kunna äta eller duscha utan att hon ligger och skriker medans.
Känns som att jag skulle vilja börja "lära" henne att somna ensam redan nu men det känns ju helt fel att låta ett så litet barn ligga och vara ledset.
Hon vill ju bara få kramas lite.. Ush va svårt det är.
Dom få stunder som hon är vaken så är hon nöjd. Så länge blöjan är ren och hon är mätt i alla fall. Då kan hon ligga ensam och bara titta. Men somnar gör hon inte.
Hur har ni andra gjort?
Har era barn sovit själva eller ska man gå runt med bärsele dygnet runt? (Där sover hon som en stock.)
Ska tillägga att det inte duger att bara bli buren. Hon vill ligga på bröstet eller precis bredvid.