Inlägg från: Vaccineraerabarnsnälla |Visa alla inlägg
  • Vaccineraerabarnsnälla

3 månaders vaccinet - hur reagerade din bebis?

Låt inte er egen rädsla eller lathet hindra er från att vaccinera era barn. Det skyddar både era barn och andra i hens omgivning från att bli sjuka av förfärliga sjukdomar. Läs om sjukdomarna och dess biverningar som vaccinet skydda mot så ändrar ni säkert er åsikt om att inte vaccinera era barn.

Trots att vår dotter blev ledsen när hon vaccinerades nu vid 3 månader så vet jag att det är bäst för henne. Hon blev också väldigt förtvivlad fram och tillbaka under dagen och sedan väldigt trött. Bra att veta att barn kan påverkas olika när de får vaccin. Dock är det inte något som varar för evigt. Hade varit ännu värre om min dotter faktiskt fick de olika sjukdomarna som vaccinen skyddar emot. Läs om dessa sjukdomar så kommer ni nog överväga att vaccination inte är så dum idé. De som inte vaccinerar sina barn verkar låta sin egen rädla påverka sitt barns framtida sjukdomsbild och även riskera andras barn/gamla/sjuka att drabbas av hemska sjukdomar.

Det är en självklarhet att vaccinera mitt barn. Oavsett om hon verkar frisk så skyddar inte det henne från att bli sjuk om hon exponeras för smittan. Vill inte att min dotter ska bli smittad för att föräldrar inte orkar ta hand om sitt barn som kortvarigt blir ledsna eller griniga. Tro mig, det kommer att bli friska glada barn trots att de vaccineras. Jag blev vaccinerad, så som många andra normalt fungerande individer, och jag är fullt fungerande person med ett kanonjobb och familj.

Så slutpoängen är att vaccinera era barn och trösta barnet efteråt så länge det behövs. Biverkningarna varar inte länge från vaccin men biverkningarna från sjukdomar som vaccin skyddar mot kan skada ditt barn och andra i omgivningen långsiktigt och i värsta fall orsaka livsfara.

Svar på tråden 3 månaders vaccinet - hur reagerade din bebis?