• SaJo81

Någon med erfarenhet av Happy Kids?

Håller på med valet inför förskola till mina grabbar, dom ska in på förskola i januari nästa år, vi bor i Kungsbacka och här finns (samt i Kållered) en tvåspråkig förskola som heter Happy Kids där barnen får lära sig allt på svenska och engelska, låter ju toppen tycker vi men nu undrar jag om det är någon som hört något om den skolan eller haft sina barn i den?

.❤¸¸.?*¨*?Tristan & Anakin?*¨*?.¸¸❤.
  • Svar på tråden Någon med erfarenhet av Happy Kids?
  • jinxan

Hej! Vi bor också i Kba och har funderat på samma förskola.. Väntar med spänning på kloka svar.. :)

• SaJo81

inget svar än men jag har varit i mailkontakt med skolan och det låter ju jätte bra, nu stänger dom för semester men 9augusti öppnar dom och då ska vi dit och kolla läget.
    har nu skrivit in Happy Kids som första val på förskola, ska skicka in papprena i eftermiddag!

• sommar o sol

Är sällan inne på Familjeliv numera men fick såklart lov att svara på den här tråden
    Vi har våra barn på Happy Kids i KBA sedan i januari och är supernöjda!
    Hör av dig om du har några frågor, annars får du säkert svar på det mesta när du kommer på besök

• Tjorviz

Vi har haft vår son på Happy kids i Kungsbacka och jag rekomenderar inte den förskolan. Vi tog vår son därifrån efter en månad och jag vet att minst två andra familjer valt att göra detsamma.

• SaJo81
    Tjorviz skrev 2010-10-29 02:00:56 följande:
    Vi har haft vår son på Happy kids i Kungsbacka och jag rekomenderar inte den förskolan. Vi tog vår son därifrån efter en månad och jag vet att minst två andra familjer valt att göra detsamma.
    vad var det som gjorde att ni tog eran son därifrån?
  • Tjorviz
    SaJo81 skrev 2010-10-29 08:13:26 följande:
    vad var det som gjorde att ni tog eran son därifrån?
    - Personalen var inte engagerade på det sätt vi hade önskat. De hade dålig koll på det man vanligtvis vill veta när man hämtar alltså de vanliga - Har han ätit? - Sovit? Varför har han plåster? 
    - Under inskolningen såg jag att barn ofta fick vara ledsna i onödan, det var ingen som lyssnade på deras skrik, de gick runt med näsa, ögon och mun rinnandes och armarna uppsträckta men fick till svar att - Nej, vi bär inte på dej.
    - Attityden mot barnen var för sträng. Vid ett tillfälle när jag kom för att hämta skrek en av fröknarna på vår son så att han blev rädd, hon såg mig precis då och ryggade till.
    - Personalen drack kaffe i barnens lekrum och pratade väldigt mycket över huvudet på barnen.
    - Stora dammtussar på golvet i barnens vilorum.
    - En opedagogisk lekplats i asfalt med en brant backe och en lång trappa i stål utan grind. Detta reagerade jag först på när jag märkte att personalen inte hade koll på de små. Vid två tillfällen (under vår inskolning) sprang de och letade efter "borttappat" barn. Mycket illa!

Jag rekomenderar inte Happy Kids. Det finns två mammor till här i Kungsbacka som haft sina barn där samtidigt som vi som även de valt att byta dagis, dessa två vet jag vilka de är, utöver detta hörde jag senast i dag en arbetskamrat berätta att även hon känner två familjer som flyttat sina barn därifrån. Dessutom har jag hört nästan bara negativt när det pratats om det på öppna förskolan bland annat.

Nu går vår son Bobby på Britta-Lenas dagis och det är kanonbra, har aldrig varit något problem. Underbar personal.

Det finns alltid lediga platser på Happy Kids, man kan ju fråga sig varför eftersom det ser ut som det gör på de andra ställena med köer?

Oj det blev långt! Jag blir så upprörd.

Med vänliga hälsningar/ Jenny
  • amelie2

Usch, då. Det låter inte bra ...
    Ingen som har haft barn på Happy Kids i Kållered??

• Mona33

Hej!
    The one in Kållered is much of the same.  The daycare is runned by two sisters and one has a reputation.  I had a friend that had her children there.  She ended up knowing about everyones affairs via gossip from the owners.  Staff and parent gossip!

My friend took her kids out, if thats how they talk about their parents we only imagine what they say about the children.... plus one mom walked in on the one sister bad talking her child.  Makes sence why the staff is so off.

They also had a rule that if a child was seen eating with their hands it was to be corrected!  It's not ok to do so there. I could go on and on about the stories I have heard..... better daycares with real teachers and aids then that of Happy Kids.

I know my child will never set foot there!

I have also heard about a kid breaking their arm because he fell off a chair...... and they blamed the child!

• Tesori
    Mona33 skrev 2011-05-23 12:26:02 följande:
    Hej!
    The one in Kållered is much of the same.  The daycare is runned by two sisters and one has a reputation.  I had a friend that had her children there.  She ended up knowing about everyones affairs via gossip from the owners.  Staff and parent gossip!

My friend took her kids out, if thats how they talk about their parents we only imagine what they say about the children.... plus one mom walked in on the one sister bad talking her child.  Makes sence why the staff is so off.

They also had a rule that if a child was seen eating with their hands it was to be corrected!  It's not ok to do so there. I could go on and on about the stories I have heard..... better daycares with real teachers and aids then that of Happy Kids.

I know my child will never set foot there!

I have also heard about a kid breaking their arm because he fell off a chair...... and they blamed the child!
    Jag har haft min flicka på Happy Kids i Kungsbacka. Slutade riktigt illa då hon ramlade ner för en ståltrappa som fanns på lekgården - en trappa som saknar grind!!! Jag hade påpekat detta innan. Säkerheten även inomhus var usel. Tack och lov klarade sig min dotter utan men och läkaren sa att hon haft änglavakt.... Dagiset har ännu inte satt upp ngt skydd - och då har det ändå gått ett tag sedan händelsen. Säger en hel del om hur de tänker...

Jag fick en annan dagisplats av kommunen väldigt snabbt efter - ett dagis i närheten där vi bor och min dotter stortrivs! Det är verkligen en stor skillnad i både tänket och hur dagiset är.  Happy Kids lekgård är en stor backe, många nivåskillnader, en ståltrappa utan grind osv - med motiveringen att de inte skall leka där så mkt....

Varning för Happy Kids!!!
    skruddeluddeli skruddeluddeli......
  • Happy Kids Education AB

Kära ni,

Vi tycker att det är väldigt tråkigt att ett par av er har negativ uppfattning av våra förskolor. Självklart vill vi som alla andra ha ett gott rykte men än viktigare att alla barn och deras föräldrar som är inskrivna i vår verksamhet ska trivas och vara trygga här. Även om vi förstår att vi inte kan älskas av alla. Vi har idag 2 väl fungerande förskolor med totalt 180 barn, över 40 anställda och en lång kö vilket vi ser som ett tecken på att många tycker om den förskoleverksamhet som vi bedriver.

Till dig Mona som har "hört så mycket" från din vännina;  jag vil bjuda in dig till ett besök hos oss så vi får möjlighet att visa dig vår verksamhet och du kan hjälpa oss med att komma tillrätta med de punkter du har hört att vi brister i. Vi vill inget annat än att ha en förskola som är bäst för barn och deras föräldrar och önskar därför att du kan hjälpa oss.

Att vi pratar om föräldrars "affärer", pratar illa om deras barn etc är mycket märklig läsning då det inte är något vi känns vid alls. Att du tycker att vår fantastiska personal är "off" utan att ha träffat dem gör oss ännu mer bekymmrade. Vi står upp för det enorma arbete vår personal gör för att barnen ska ha en rolig, lärorik och trygg dag här på Happy Kids. De hjälper barnen att utvecklas och lära sig saker t ex att äta med bestick, tvätta händerna, sagor, ramsor, färger, former etc och bli självständiga individer precis som det står i Lpfö 98 (Läroplanen för Förskolan) som vi följer.

Men som sagt, vi ser fram emot att träffa dig och prata mer, så ring mig för att boka tid. 

Och till alla er som är nyfikna på vår verksamhet så är ni givetvis också välkomna att boka tid för att besöka oss! 

**********************************************************************************************************************

Dear all,

We find it very upsetting that a couple of you have a negative perception of our preschools. Like everybody else we want to have a good reputation but more importantly that all our children and their parents are happy with us and feel safe here. Even though we realize that we can´t be loved by everyone. At the moment we have two well-functioning preschools with 180 children and over 40 employees. We also have a long queue which to us, is a result of quite a few families appreciating the work we do.

To you Mona who has “heard so much” from your friend; I would like to invite you to Happy Kids. I will take you round our preschool and you can help us improve the flaws you´ve heard we have. We want nothing else than to have a preschool which is the best for children and their parents so our hope is that you want to help us.

It´s strange reading that we talk about parents “affairs” and speak badly of their children etc. as this is very far from reality. To us it is even more concerning that you feel our staff is “off” when you haven´t even met them. We are proud of the great work our teachers do in order for the children to have a fun, educational day here at Happy Kids. They help the children develop and learn things such as eating with cutlery, washing hands, stories, rhymes, colours, shapes etc. and be independent individuals all according to Lpfö 98 (The Swedish curriculum for preschools) which we follow.

Again, we would really like to meet you and talk, call me and make an appointment. And to all others interested in our preschool, you are also most welcome to make an appointment to come and visit us! 

Med vänliga hälsningar
    Pernilla Hällström

Happy Kids Education AB 

Svar på tråden Någon med erfarenhet av Happy Kids?