• maddde

mycket mygg i östersund/åre?

som rubriken lyder, är det mycket mygg i östersund och där runtomkring?

• Svar på tråden mycket mygg i östersund/åre?
  • Stårschan

I stan är det inga mygg alls.

Utan tvivel är man inte klok - Tage Danielsson
  • maddde

hur är det på frösön?
    är det mycket fästingar?

tack för ditt svar =)

• östersund90

Jo, visst finns de mygg i stan också! och på frösön. Men inga fästingar iaf!

• lennartsdotter

Jao, en hel del mygg såvida du inte är mitt i stan. Klent med fästingar dock (men de finns, bara inte i så stor omfattning). Så pass lite fästingar att du inte behöver tänka på det.

• a mor

Då ska jag komma med en följdfråga. Finns det billiga men ändå prisvärda boenden där? Något speciellt ställe som rekomenderas för en vuxen och ett barn?

• maddde

a mor, vad bra att du frågade det för vi funderar lite då och då på att flytta upp.

vilka områden är lite bättre, vill inte bo med barn där det är mycket "liv"...
    så vitt jag har förstått ska just frösön vara bra. kollade på hemnet och det verkade lite dyrt :-S

• La Lola

Som in i helvete just nu!
    Bor 1½ mi lutanför Östersund o så här mycket mygg har det inte varit på flera år!

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • La Lola
    maddde skrev 2010-07-09 11:25:39 följande:

hur är det på frösön?
    är det mycket fästingar?

tack för ditt svar =)

Fästingar är ovanligt men de finns här oxå.
  • La Lola
    maddde skrev 2010-07-09 21:42:55 följande:
    a mor, vad bra att du frågade det för vi funderar lite då och då på att flytta upp.

så vitt jag har förstått ska just frösön vara bra. kollade på hemnet och det verkade lite dyrt :-S
    Ni ska bo på min ort; Brunflo.

Jag skulle aldrig vilja bo nån annanstans.
  • stolt mamma till 2
    La Lola skrev 2010-07-09 21:45:32 följande:
    Ni ska bo på min ort; Brunflo.

Jag skulle aldrig vilja bo nån annanstans.
    Nahh.. Jag gillar mitt Torvalla jag..  ;) 
    Inte mitt i stan och inte för långt bort. Bra med bussar. Mycket barn. Inte lika mycket backar som på frösön. :p
  • La Lola
    stolt mamma till 2 skrev 2010-07-09 21:56:27 följande:
    Nahh.. Jag gillar mitt Torvalla jag..  ;) 
    Inte mitt i stan och inte för långt bort. Bra med bussar. Mycket barn. Inte lika mycket backar som på frösön. :p
    Torvalla har jag bott i för en massa år sen, det var förvisso oxå trevligt.
    Men Brunflo är bäst.
  • lennartsdotter
    maddde skrev 2010-07-09 21:42:55 följande:

Det beror helt på hur du vill bo. Lantligt eller i tätort? Jag är uppvuxen i Brunflo och har halva släkten i den trakten och det är bra om man är ute efter att bo i ett mindre samhälle. Frösön är förbaskat fint, vissa områden iaf, men då blir det dyrare. Du har "annersia" dvs. andra sidan om sjön, mitt emot Östersund. Det är lantligt, fina hus, lugnt men som sagt lantligt. Ingen service (post, affär, kiosk eller liknande) och lite kollektivtrafikt.

Mer "förortsaktigt" blir väl Odensala, Torvalla, Lillsjön. Jag skulle välja Odensala/Lillsjön före Torvalla alla gånger. 
Svar på tråden mycket mygg i östersund/åre?