Inlägg från: paloma84 |Visa alla inlägg
  • paloma84

BVC avråder från resa till Spanien/Grekland. Vad tycker ni?

Äsch.. Det var ett "råd"... inget annat...

När vi hälsar på hos släkten i grekland är det skugga, och vatten som gäller!
    Kan ju tillägga att barnen där sover mitt på dagen 2-3 timmar då det är alldeles
    för varmt och så är de uppe på kvällarna istället. Det är då lekparkerna är överfulla!

Modersmölkersättning finns i Grekland, säljs på apotek och matäffärer.
    Välkända märken, så det är ingen fara.

På öarna fläktar det ganska skönt också om ni ska va där.
    Gå upp tidigt, ät frukost.. Sätt er vid poolen i skuggan.. framåt lunch går ni och äter.. (i skuggan behöver jag ju inte tillgägga hela tiden)... och där efter så är det bara att gå in på hotellet (om ni nu är där) vila lite, svalt och skönt... Och gå ut fram mot eftermiddagen... Kvällen är ju absolut skönast!

• paloma84
    Här och nu skrev 2010-07-10 08:07:38 följande:
    Vad har vaccination med saken att göra?
    Mot tuberkulos till exempel.
  • paloma84
    Här och nu skrev 2010-07-10 08:36:20 följande:
    Ja, men varför skulle det va bättre så länge barnet INTE blivit vaccinerat. Tbc-vaccin behövs inte till Spanien o Grekland o vad jag vet inte till turistorter i Turkiet.
    Jag uppfattade det inte som att det var bättre så länge barnet inte blivit vaccinerat. Utan hon konstaterade bara att deras barn ej hunnit få någon vaccination och att då bvc avrådde dem att umgås med "ovaccinerade" människor... som att åka mycket tunnelbana i rusningstrafik osv.

Vår dotter blev vaccinerad mot Tbc när hon var 2 månader då hennes pappa är från Grekland.
    Och sannolikheten är större att vi åker till Grekland oftare och kommer att vistas bland dessa
    "ovaccinerade" människor då vi ej bor på någon turistort.
Svar på tråden BVC avråder från resa till Spanien/Grekland. Vad tycker ni?