Jag är ensam, har inga vänner, deprimerad
Jag är 29 år, har två barn.
Den sista tiden (alltså kanske det senaste året kan man säga) så har en diffus deprition anlänt till min kropp.
Det låter kanske konstigt men det har kommit smygande. Jag har funderat mycket på livet och hur det är och varför saker är som de är, jag är en grubblare. Jag har även styvbarn i familjen som jag betett mig mycket dumt åt till under åren (jag var mycket ung när jag lärde känna dom) nu ångrar jag mig en del, men det är så dags nu...
Iallafall så har jag under det senaste året funderat mkt på vad och vilka vänner jag har, det visar sej att jag egentligen inte har några. det är aldrig nån som ringer till mig, bara min mamma. det ringer ALDRIG nån vän. Ja vet inte vad det är för fel på mig egentligen men tydligen vill ingen vara med mig. På facebook t.ex ser jag att alla hela tiden är med varann (ja lite överdrivet kanske). Men det sårar att ingen vill göra nåt med mig. Men det är aldrig nån som har sagt nåt till mig att jag skulle bete mig på något konstigt sätt. jag tycker att jag gör så gott jag kan för att lära känna människor och försöka få nya bekantskaper och för att de ska hålla i sig...
Just nu har jag väldigt svårt att titta människor i ögonen, jag försöker att göra det och det går bra men jag känner ett obehag. jag har svårt att va avslappnad med andra än min man och mina barn. jag är lättretlig och blir fort förbannad. har inget tålamod med mina barn t.ex.
Just nu är min självkänsla i botten och jag känner att jag inte är värd ett dugg. Om det inte vore för mina barn hade jag nog valt en annan utväg.
Vad är det för fel på mig egentligen? Vad ska jag göra? Jag tänker inte gå till nån doktor för jag vill inte att min man ska få reda på något.
Han är också en enstöring kan man säga och bryr sej inte om vi har vänner eller inte, men det gör ju jag.