Jag vill ha det själv, vill ha en stor gård som jag får styra och bestämma över, är väldigt ansvarsfull och jag gillar ansvar, gillar att bestämma också. Jag är sån som jobbar och sliter mer än andra på arbetsplatser, och jag är så trött på att göra det för samma lön som de andra. Jag vill jobba och slita hemma, för att mina djur ska må bra och för att jag ska få en bättre gård. Jag vill ha det som en livsstil, jag mår så bra de gånger jag kommer ut på landet.
Är så trött på stadslivet, har aldrig känt att jag hör hemma i stan. Hade faktiskt redan som liten svårt att acceptera att bo i stan när det finns "landet". Inte ens som tonåring var jag nöjd med att bo i stan. Visst kan man göra rolig saker i stan. Men det känns som låg kvalité (för mig, ser inte på något vis ner på stadslivet, det passar bara inte mig). Jag njuter så mycket de gånger jag får komma ut på landet. Visst att det kan vara slitigt, sopa en stallgång, flytta tunga höbuntar så svetten rinner, stätta upp stolpar för att göra en hage och allt annat man kan tänkas syssla med... men det känns samtidigt äkta, och den känslan gör att trotts att det är slitigt så gör det mig glad... om du förstår vad jag menar. När jag kämpar på kontor så mår jag bara dåligt, för mig känns det inte äkta. Det känns meningslöst, sitter bara av min tid där på kontoret. Visst att jag får mina lediga helger från kontoret, och att en gård inte tar helgledigt... Men jag är inte alls rädd för det.
Känslan jag har när jag är på landet är så bra, men den skuggas av känslan att jag är fast anställd på ett kontor. Kan inte ens föreställa mig känslan att vara på landet och inse att jag får stanna där så länge jag vill. Vill att mina barn ska få växa upp med naturen som granne, jag tror att det är nyttigt att växa upp med djur omkring sig. Har också en väldigt bra känsla när jag är bland djur, njuter av att bara sitta och titta på dem. En get som tuggar, höns som spatserar omkring och lukten av häst... Så underbart! Nu skrev jag mycket, men det är för att jag känner mig så säker på att det är det här jag vill.