Hur berarbetar man sin svartsjuka och börjar lita på sin partner?
Svartsjuka har länge varit ett stort problem och jag har väldigt svårt för att lita på folk, speciellt killar av någon anledning.
Jag har, vad jag själv vet, aldrig blivit begragen eller så, så jag har ingen aning om var detta bottnar i.
Jag tycker i alla fall att det är väldigt jobbigt att känna såhär och att itne kunna lite på min partner. För ca 9 månader sedan gjorde min pojkvän sedan ca 5år tillbaka slut. Det var en väldigt jobbig separation för min del, men vårt förhållande hade varit katastroff mer elelr midnre hela tiden, men vi höll ihop mestadels för sonen vi hade ihop skulle jag tro. Där fanns såklart känslor inblandat, men sonen var garanterat den största anledningen till att vi försökte litye extra.
I alla fall, i det förhållandet hade jag stora problem med svartsjuka och att lita på honom, trosst att jag är ganska övertygad om att han aldrig gjorde något med någon annan. Tvärtom var jag otrogen en gång mot honhom, men han förlät mig och vi var tillsammans ca 1,5år efteråt. Efter det gick det riktigt utför och det tog slut.
Nu har jag i alla fall träffat en ny kille som jag tycker vädligt väldigt mycket om och vi fungerar vädligt bra ihop. Det har gått ganska snabbt alltihop och vi ska snart flytta ihop. Allt känns jättebra, han kommer jättebra överrens med min son och min son tycker väldigt bra om honom.
Allting är bra, förutom min jäkla svartsjuka. Jag har väldigt svårt och lita på någon, och min svartsjuka är riktigt jobbig.
Grunden till min svartsjuka nu är hans kontakt med ett ex. De är fortfarande vädligt goda vänner och har tydligen varit det hela tiden efter de gjorde slut. Jätteskönt att man kan vara det, men det stör mig jättemycket och helst vill jag att de ska bryta kontakten. Men det kan man ju inte helelr kräva, klart han ska kunna vara vän med vem han vill, oavsett kön och så vidare. Men ändå, lite känsligt för mig.
Hur bearbetar man sånt här? Jag vill inte vara en svartsjuk jobbig flickvän. Jag vill verkligen kunna lita på min partner, men jag vet itne hur jag ska komma över min svartsjuka.
Hur gör man?