• Shitzu

tummen upp för maghjulet

Look no further girls!

Jag provade länge och väl den s.k plankan-övningen men fick aldrig nån riktig kontakt med magmusklerna (uttöjda rejält efter 2 graviditeter) och inte såg man nå resultat!
    Ni som vill bli av med mamma-magen prova maghjulet.
    Har ju en sådan som "hjälper" lite om man inte är så stark. Finns oxå såna med bara ett hjul som har en pinne stucken igenom, jag har själv aldrig prova dem men skadar väl inte =)

Den bränner ju såklart inte fett men den "suger" ju in så man får en smalare midja.
    Fort går det oxå, jag körde nog på ett par veckor var eller varannan dag och vips så börja man se skillnad.
    Nu är jag glad att tuttarna "putar" ut längre än magen! =D

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-10 14:05
    lägger till mer tips; När du börjar så "sug" in navel mot ryggen, då blir ryggen som en båge. Svanka inte mycket. I början rullar man inte fram så långt men efter ett tag blir man starkare och orkar rulla fram rulla fram =D Det finns många video om det på Youtube.com , sök på typ "ab roller" kanske. Då får man ju se hur det ska rullas i början.

• Svar på tråden tummen upp för maghjulet
  • Winterfresh

Tack för tipset, bara att kliva in i garaget och leta reda på den

• Shitzu
    Winterfresh skrev 2010-07-09 20:49:04 följande:
    Tack för tipset, bara att kliva in i garaget och leta reda på den
    japp! =) lycka till. Hör av dig sen om resultat, få se om det händer nåt då =)
  • Winterfresh

Måste bara hitta den vart den nu kan ligga..*S*

• ouiouioui

Låter intressant. Var köper man en sådan? Och vad menar du med en som "hjälper" - hur ser en sådan ut?

• Winterfresh
    ouiouioui skrev 2010-07-10 20:06:26 följande:
    Låter intressant. Var köper man en sådan? Och vad menar du med en som "hjälper" - hur ser en sådan ut?
    Du hittar dem på sportaffärer, tror även Rusta har dem. En sån som "hjälper" är med en fjäder som liksom hjlper dig tillbaka upp. Annars finns det sån med ett smalt hjul, men är man inte tillräckligt stark i bålen dimper man ner på magen direkt, man orkar inte hålla imot och komma tillbaka...
  • Shitzu
    Winterfresh skrev 2010-07-11 17:58:59 följande:
    Du hittar dem på sportaffärer, tror även Rusta har dem. En sån som "hjälper" är med en fjäder som liksom hjlper dig tillbaka upp. Annars finns det sån med ett smalt hjul, men är man inte tillräckligt stark i bålen dimper man ner på magen direkt, man orkar inte hålla imot och komma tillbaka...
    Ja va bra att du hjälpte med svar=) jag vet ju ej var man hittar dem, jag fick i present.
    mmm funktionen stämmer nog oxå =)
  • ouiouioui

Ok, tack. Ska ge mig ut på jakt efter en sådan då...

Svar på tråden tummen upp för maghjulet