• Anonym (Fråga)

Varför ser folk ner på korta killar?

Jag har aldrig förstått det men har märkt att det är mycket vanligt att folk reagerar starkt på korta killar, som att det vore något konstigt och fult. Varför är det så? Det gör mig ordentligt irriterad faktiskt och det är så fruktansvärt trist att det finns folk som dömer på det viset.

• Svar på tråden Varför ser folk ner på korta killar?
  • amorvincitomniia

Hmm det kan väl ha något att göra med att mannen ska vara stor & manlig och då kunna beskydda sin familj? Ingen liten knatt kan ut och jaga mammut ;P

Nä men för att vara seriöst så handlar det väl om en manlighetsgrej, tjejen skall vara liten och söt - mannen skall vara stor och tuff

Jag har tillslut kommit över min löjliga 1,80 regel och träffat en ganska kort kille iaf :) inga fel på honom!

• Anonym

för det första: ser verkligen inte ner på korta killar... alla är vi skapta olika, det finns korta killar, långa, breda och smala. Samma för tjejer. Det finns någon för varje smak.

För det andra var rubriken allt lite komisk i sammanhanget.... inget illa ment!

• Lena

Jag föredrar killar som är längre än mig, de känns bra helt enkelt. Helst ska de vara 10-30cm längre än mig. Nu är nästan alla män så långa då jag är 160cm.

• amorvincitomniia
    För det andra var rubriken allt lite komisk i sammanhanget.... inget illa ment!
    haha det tänkte jag inte ens på Skrattande
  • lokisse

för att man maste sta pa knä för att kunna se upp pa dom?!

Difficile est saturam non scribere
  • Mamsis

Ser enkom ner på dem om de är kortare än jag, och enbart pga att det är svårt att se dem om jag tittar uppåt.
    För övrigt så har jag inga problem med korta killar, jag dejtar dem inte bara. Minst 1.80 gärna längre. Själv är jag 1.78.
    Kan lägga till, om det har någon betydelse i sammanhanget, att jag var gift med en man som är 1.72 tror jag det var.

• Isprinsessan och grodprinsen

Jag gillar korta killar men de får helst inte vara kortare än jag (159 cm). De ska helst inte vara för långa heller. Det är svårt att stå på tå och kyssas Kyss

• intefanvetjag01

vissa saker tilltalar ögat mer än andra, jag föredrar lång framför kort, mörk framför blond osv osv..

• Anonym (nian)

Ser inte ned på dem. De korta pojkvänner jag har haft har varit RIKTIGT trevliga och omtänksamma!

• Bedan

Jag tycker korta killar är fina. Det där med att se ner på korta gäller inte bara män, jag är 157 cm lång och får ofta stå ut med att idioter gör sig roliga över min längd.

Svar på tråden Varför ser folk ner på korta killar?