Inlägg från: xXMaLoXx |Visa alla inlägg
  • xXMaLoXx

Måttangivelse för MAM-flaskor?

Men oj, vi har bara MAM-flaskor jag har mätt efter deras ml-mått och trott att det varit lugna puckar. Har inte märkt på sonen att han fått varken för lite näring eller för lite vätska....vilket kan bli resultatet om man inte har rätt mängd pulver ersättning till vattnet.

• xXMaLoXx
    Fijado skrev 2010-07-10 17:57:09 följande:
    Okej. Nu har jag provat alla mina MAM-flaskor och alla visar 200ml när jag hällt i två dl mått med vatten. Ja har den där anti kolik flaskan. Så dom visar rätt iallafall.
    Jag gjorde detsamma, har också anti kolik och där stämde det. Har ju matat sonen med flaska sen han var någon månad bara, så jag borde ju ha märkt om det vart knasigt. Det är ju lite småviktigt att vatten och pulvermängd stämmer.
  • xXMaLoXx

När jag testar med ett "vanligt" dl-mått, alltså ett sånt som sitter tillsammans med flera mått. Då visar det fel. Tar jag däremot ett 5 dl-mått och mäter upp 2 dl så stämmer det. Det är inte mycket som felar med det vanliga måttet, så jag antar att man inte får tappa bort en endaste droppe och sen verkligen fylla upp till kanten på måttet.

Jag har testat på 4 stora anti-kolik flaskor.

www.hecate.se Theo 100111 <3
Svar på tråden Måttangivelse för MAM-flaskor?