• Pumpkin
    Nannis1985 skrev 2010-07-10 10:02:01 följande:
    Skulle nog tillägga att på natten sover han 4-5 tim utan mat så det är inte hela dygnet han äter så =)
    Ah Hur som helst, om han äter 100 ml med 2-2,5 timmars mellanrum under dagen och sen inte sover längre än 4-5 timmar mellan matningarna på natten så får han i sig tillräckligt ändå. Min son är snart 2 månader (7 veckor närmare bestämt) och han äter ca 130 ml 4ggr/dag och 165 ml 1ggr/dag och han äter med 4 timmars mellanrum på dagen och sover sen 8-9 timmar i sträck på natten. Totalt knappt 700 ml/dag alltså - vilket är helt normalt enligt förpackningen.

Om vi säger att du ger 100 ml med två timmars mellanrum mellan 07.00 och 19.00 så ger du ju i alla fall 600 ml bara under den tiden
  • Pumpkin

Äter han så ofta behöver han inte äta mer åt gången, min son skulle aldrig orka få i sig 200 ml inom loppet av 2-2,5 timme, inte utan att kräkas upp hälften i alla fall

Ja, Semper Bifidus är bra om de är lite hårdare i magen, men tänk på att det kan ta 1-2 dygn innan man märker ordentligt skillnad. Sempers Magdroppar är också bra, vår son har fått dem i ersättningen sen han var en vecka gammal ungefär och hans mage funkar oftast superbra med dem!

Svar på tråden Min son äter mindre!?