CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2010-07-10 17:20:12 följande:
Nej, den har jag nog inte sett.
nur skrev 2010-07-10 17:07:35 följande:
jag minns inte produkten, varför gör man en reklam om man inte ska komma ihog produkten? sen när älgar och tuppar börjat äta chips?
Att du inte minns produkten betyder ingenting, jag och många med mig minns den och vi berättar för dig och andra vilken reklam det är när ni frågar om det. Så ni får reda på det ändå.
Att djur inte äter chips är irrelevant, det handlar om att förankra en bild och en produkt. Man ska alltså komma ihåg det här och därför köpa produkten. Det är betydligt mer avancerat än så men det är en del av att göra reklam.Var det en F1-bil? Någon annan sorts sportbil (rally exempelvis)?
Isåfall är det nog så enkelt att det är en kopia, ursprungsbilen har reklam från Marlboro och alltså har kopian det.
nur skrev 2010-07-10 17:07:35 följande:
" target="_blank">
<-----duger man inte som man är måste man ha kompletering med en parfum som gör en man till en idol?
Reklamen handlar om att deodoranten ändras under dagen (oklart hur), därför byts utseendet.Hur får du in moral i det här? Med Marlboro kan jag (vagt) förstå det men resten får du nog förtydliga bristen på moral, jag ser den helt enkelt inte.
Det där med att jag inte minns produkten men nån annan ska tala om för mig är lite lång sökt om man vill nå målet kortaste som möjligt det väl det handlar om, att vara unikare än konkrenter, men de blir inte unik för det genom att göra en reklam fast minns inte vad det va...
Jag stör mig på det där dumma svarta fåret dyker upp från alla håll! Jag har inte fattat riktigt heller poängen med det (jo det kanske annarlunda så att man ska komma ihog o det är "ship" som påminner om chip men ändå) löjligt menar de på att vi ska följa det som får eller?
Reklamer som idiotförklarar oss, verkligen blir förbannat, många ggr har velat att maila till företaget o fråga va sysslar ni med egentligen....
Förankra bilden med produkt... hur gör du då chips och älg? Just presis det jag menar att reklam är inte nåt simple grej som vi tror det är mkt mer än bara en bild o en slogan utan ligger i det massa!
Jag sa ju att den där bilen var en rallybil o hur kan man göra en leksak med en cigarett reklam på?
Med den där axe reklamen, har inte undersökt mkt såg en gång o andra gången när jag letade länken...men det va obehagligt första gången när jag såg.... Att göre hans könsorgan större va fan ska den föreställe? va menar man med det? Jag begriper inte, du får gärna tala om va du förstår från reklamen o hur du känner för just denna produkten? Jag har ingen tv så kan inte komma på reklamer utan när jag råkar se nån reklam kan reagera starkt...Finns många som jag blev ställt till en chips reklam till som han bli drogat genom att äta chip (fortfarande kommer inte ihog märket) sen ser hennes ompes på honom o tycker han är konstig men så fort hon börja äta så börja hon se halusilationer bla att en prydnad häst har sex med en prydnads hund eller om det va trävrt om? Alltså är det jag som utanför eller är det reklamer har ballat ur?