Belavon skrev 2010-07-10 22:59:18 följande:
Det är ingen fara om en hund inte äter på en dag eller så. Om du börjar fjäska med honom och ge honom ditt kött och annat mat så skämmer du ju även bort honom :) Som någon annan skrev, se till att maten inte står framme hela tiden. Det är du som bestämmer och inte din hund.
Eftersom han verkar äta, även om det är när han vill, så behöver du nog inte vara orolig för att det är något större fel. Men kontakta vet om du fortsätter vara orolig. När mina hundar är ute på sommaren så kräks de ibland mer för de mumsar i sig gräs (ibland tror jag de är katter :) Men då brukar jag blanda ner burkmat i torrfodret och då kräks de inte.
Färskfoder har jag hört av alla som använt det att det är underbart. Vi har inte provat än för våra är så små hundar så de äter så lite och det blir inte så lönsamt.
lycka till och ge inte upp
Jo jag vet att jag inte ska fjäska med honom, men mitt hjärta smälter och börjar gråta när han kräker och sen efteråt så skämms han JÄTTE mycket och gömmer sig.
Nej det har ni rätt i, men nu när det är så varmt, kan det kanske inte vara en god ide att låta den stå framme över natten?
Jo gräs äter han som om han vore en häst! Det kan inte bero på att han har mask? dvs matlusten kanske.
Nej jag har aldrig hört talas om det, har nänmligen aldrig haft en hund som är kräsen. Men jag ska kolla upp detta i morgon. Tack för alla bra tips! =)