Min hund matvägrar! Hjälp
Har inte orkat läsa dina svar så du kanske redan har fått lära detta
Min hund va en finsmakare. Jag gjorde dessutom misstaget att blanda hans torrfoder med annan mat och blötmat. Slutade med det och gav honom en "godisskål", i den hamnade allt annat som kan fick. Jag slutade helt att lägga något annat än torrfoder i hans matskål! Blev det rester över eller att han skulle få något extra gott så hamnade det i "godisskålen"
Sen fick han dessutom jobba lite för maten. Märkte att han ville äta efter våra promenader. La in lite lydnagympad/hjärn eller lite löpning i prommisen och när vi kom hem ville han ha mat. Maten serverades i mindre portioner men 3 ggr per dag. En dag som denna skulle han endast äta tidig morgon och sen kväll/natt. Han va känslig för värmen och ville inte äta.
Under de åren vi hade honom gick vi igenom mååånga märken på torrfoder, vi blandade maten med annat gott, jag gjorde iordning maten och lät den stå i kylen en stund så att han trodde att det va nåt annat Vet. kallade honom kräsen (precic som sin matte
) Maten serverades morgon, em och kväll och han fick äta när han ville
En frisk hund svälter inte. Vänta ut honom. Huvudsaken är att han dricker i denna värme!