Inlägg från: Shasti |Visa alla inlägg
  • Shasti

Någon omkring 40 med barn i 2-årsåldern?

Så kul med en kategori för oss "gamlingar"! Finns det någon runt 40 med barn i 2-årsåldern som vill träffa nya kompisar för både barnen och de vuxna? Jag är 41 och har en tjej på 2 år.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-20 20:13
    Dottern har nu fyllt 3 och jag 42, men ts gäller fortfarande . Vi finns i Stockholm och Södermanland.

• Svar på tråden Någon omkring 40 med barn i 2-årsåldern?
  • Shasti

Vad kul! Jag finns också i Stockholm, pendlar mellan Stockholm och Nyköping där dotterns pappa bor.

• Shasti

Va kul! Vill ni ordna en "gamlingsträff"/lekträff med barnen, i stockholmstrakten? VISAMÅ, vi kan väl ordna en egen träff i Nyköping? Vore kul. Går din tjej på dagis? Vi brukar gå på öf kyrkis i S:t Nicolai när det är öppet. Min tjej går inte på dagis ännu.

• Shasti
    VISAMÅ skrev 2010-07-15 11:54:31 följande:

Hon börjar nu i augusti förhoppningsvis ska vi klara oss med 15 tim/v allmänförskola (jag jobbar halvtid). Till S:t Nicolai har vi inte varit, går här i kyrkan i byn. Vilka dagar kör dom i Nicolai, jag kommer att vara ledig onsdagar och vissa förmiddagar. Kunde vara kul och komma iväg nån dag när vi är lediga. Nu har vi sommarlov förstås fram till skolan början den 23 aug.

Bor ni på Arnö? Vi håller till i Fågelbo, ganska nära centrum. I S:t Nicolai har de öppet måndagar 9-12 onsdagar 13.30-16 och fredagar 9-12.
    Ja, vi har också tänkt skola in vår tjej i augusti, får väl se hur det går. Det är lite struligt eftersom hon bor varannan vecka på 2 orter.
  • Shasti

Hej kmn, självklart! Någon som har förslag på något ställe där man kunde ses, kanske redan i helgen? Jag har nyligen flyttat till Bagarmossen och bodde på Kungsholmen innan dess, så jag har inte riktigt hunnit få koll på parklekar osv som finns här i närheten. Men jag åker gärna till söder eller någon annanstans också om någon vet något trevligt ställe. Blecktornsparken har vi varit på tex.

• Shasti
    rödtopp skrev 2010-07-17 23:22:26 följande:
    HEJ! jag fyller 43 i Augusti och har en son som fyller 2 år på Nyårsafton , en dotter som nyss fyllt 5 och två tonårspojkar på 16 och 19.
    Bor i Stockholm i BAGARMOSSEN presis som Ninhursag !
    Nämen va kul! Var i Bagis? Vi bor väldigt nära centrum o T-banan. Snart tänkte vi försöka oss på Fyrens parklek, brukar ni vara där nånting? Är det bra?
  • Shasti
    Stora Havet skrev 2010-07-18 00:32:52 följande:
    Ha, ha vad roligt - jag har också bott i Bagarmossen tidigare. Nu bor jag i Nacka. Ett jättebra ställe för små barn är Nyckelviken i Nacka, otroligt vackert, finns en del djur (grisar, hästar, kaniner, höns) för barnen att titta på, ett café, men man kan också ta med sig fika/picknick, inget inträde.

Lättast att ta sig dit är med bil, men man kan ta buss från Slussen till Jarlaberg (ca 5-8 min) och sedan gå en liten bit.

Rosendahls trädgård är ju mysig.

Nu börjar min semester precis, så jag kommer inte att vara i Sthlm så mkt den närmaste månaden, men ska försöka titta in här lite då och då och efter semestern kan jag vara med på ev träffar. Som sagt, skulle vara jättekul att träffa mammor i ens egen ålder som har jämgamla barn.
    Nyckelviken låter riktigt fint, jag kollade upp det men det står att förbokning krävs för gården där de har djuren? Ja vi får se om vi lyckas få ihop något innan de värsta semestertiderna är slut.
  • Shasti

Men va kul med så många! Jennifer 69, det är inte Blecktornsparken du menar?
    Vi är nu i Södermanland men kommer tillbaka till Stockholm nästa vecka, då kanske vi kan få till en träff.

• Shasti
    VISAMÅ skrev 2010-07-19 17:58:26 följande:
    Vi åker till Nyköping imorgon. Funderar på att ta en sväng med tuff tuff tåget till hamnen eller nåt.
    Kul! Vilken tid ca? Vi kanske kunde sammanstråla i lekparken vid hamnen?
Svar på tråden Någon omkring 40 med barn i 2-årsåldern?