Inlägg från: VISAMÅ |Visa alla inlägg
  • VISAMÅ
    Shasti skrev 2010-07-15 10:19:24 följande:
    Va kul! Vill ni ordna en "gamlingsträff"/lekträff med barnen, i stockholmstrakten? VISAMÅ, vi kan väl ordna en egen träff i Nyköping? Vore kul. Går din tjej på dagis? Vi brukar gå på öf kyrkis i S:t Nicolai när det är öppet. Min tjej går inte på dagis ännu.

Hon börjar nu i augusti förhoppningsvis ska vi klara oss med 15 tim/v allmänförskola (jag jobbar halvtid). Till S:t Nicolai har vi inte varit, går här i kyrkan i byn. Vilka dagar kör dom i Nicolai, jag kommer att vara ledig onsdagar och vissa förmiddagar. Kunde vara kul och komma iväg nån dag när vi är lediga. Nu har vi sommarlov förstås fram till skolan början den 23 aug.

• VISAMÅ

Denna vecka har vi skolat i Sabine på förskolan, jag har varit hemma med henne i tre år. Det går superbra, inga problem alls, vilket är jätteskönt förstås. Imorgon ska hon var där 9-13 och äta lunch där för första gången. Stora tjejen i skolan och Sabine på dagis tjoho. Både mannen och jag är lediga imorgon helt själva utan barn på förmiddagen, så vi ska passa på att storhandla i lugn och roSkrattandeSolig En ny upplevelse för oss hehe.

När barnen kommer hem ska vi till Norrköping och Busfabriken.

• VISAMÅ
    Shasti skrev 2010-08-27 09:51:21 följande:
    Härligt! Vilken fsk? Vi tänkte ställa dottern på kö till Kungshagens montessori fsk. Här går det sådär på dagis nu (i Stockholm), hon har kul och det går tydligen jättebra på dagarna säger fröknarna men det är ett gråtande och jämmer när man ska lämna. Inte så roligt förstås. Busfabriken, vad är det? Vi är i Stockholm och tänkte åka till junibacken idag efter dagis. Imorgon åker vi till Nyköping och ska antagligen vara där i 1,5 vecka, vore kul att kanske få till en träff.
    Busfabriken finns bl a i Norrköping och är ett stort lekhus med klätterställningar, rutschkanor, trampoliner, bollhav och fler klätterställningar. Någonting kan vi ju hitta på i veckan, har ett späckat jobbschema på fredag men annars rätt så ledig, torsdag har jag lite dålig koll på. Onsdag eftermiddag ska vi till stan, då stora tjejen har hemspråk vid två tror jag.
  • VISAMÅ

Då sitter man här med sjuka barn, men vad annat att vänta när skola och dagis har kört igång. Inskolningen för Sabine har gått som en dans, hon är så stolt över sin "höhola", inte lätt att säga förskola när man inte kan säga F och S. Men idag blir hon hemma med en snorig näsa. Ska försöka ta oss in till stan (Nyköping) på em för stora tjejen har hemspråkundervisning, men hon känner sig inte så bra hon eller så vi får se.

• VISAMÅ
    Shasti skrev 2010-09-01 11:38:07 följande:
    Vad gulligt, "höhola" . Vår tjeje har också snorat ända sen inskolningen, typ 3 veckor nu. Krya på er! Vi tänkte försöka ta oss till skogen idag och kolla svamptillgången.
    Hitta ni nån svamp?

Nu har stora tjejen däckat ihop och snorar värre än någonsin. Jag som skulle behöva komma till jobbet idag och hjälpa till och förbereda inför stora invigningen på söndag. Men jag kan alltid rycka in imorgon om det skulle behövas. Sabine får gå till dagis en sväng hon har varit hemma ett par dagar med en rinnande näsa. Inge kul med dessa förkylningar.
Svar på tråden Någon omkring 40 med barn i 2-årsåldern?