Någon omkring 40 med barn i 2-årsåldern?
Jag är 40 fyllda och yngsta tjejen fyller 3 den 29 juli, har en 7 åring också. Bor dessutom utanför Nyköping.
Jag är 40 fyllda och yngsta tjejen fyller 3 den 29 juli, har en 7 åring också. Bor dessutom utanför Nyköping.
Hon börjar nu i augusti förhoppningsvis ska vi klara oss med 15 tim/v allmänförskola (jag jobbar halvtid). Till S:t Nicolai har vi inte varit, går här i kyrkan i byn. Vilka dagar kör dom i Nicolai, jag kommer att vara ledig onsdagar och vissa förmiddagar. Kunde vara kul och komma iväg nån dag när vi är lediga. Nu har vi sommarlov förstås fram till skolan början den 23 aug.
Nä vi håller till ute i Jönåker. Och dom har ju öppet precis när jag kommer vara ledig (tror jag).
Vi åker till Nyköping imorgon. Funderar på att ta en sväng med tuff tuff tåget till hamnen eller nåt.
Denna vecka har vi skolat i Sabine på förskolan, jag har varit hemma med henne i tre år. Det går superbra, inga problem alls, vilket är jätteskönt förstås. Imorgon ska hon var där 9-13 och äta lunch där för första gången. Stora tjejen i skolan och Sabine på dagis tjoho. Både mannen och jag är lediga imorgon helt själva utan barn på förmiddagen, så vi ska passa på att storhandla i lugn och ro En ny upplevelse för oss hehe.
När barnen kommer hem ska vi till Norrköping och Busfabriken.
Då sitter man här med sjuka barn, men vad annat att vänta när skola och dagis har kört igång. Inskolningen för Sabine har gått som en dans, hon är så stolt över sin "höhola", inte lätt att säga förskola när man inte kan säga F och S. Men idag blir hon hemma med en snorig näsa. Ska försöka ta oss in till stan (Nyköping) på em för stora tjejen har hemspråkundervisning, men hon känner sig inte så bra hon eller så vi får se.