• VeraVera

min man stjäl narkotika från jobbet..

Hur går det TS? Lyckas du komma fram till något? Jag tycker absolut att du ska avslöja honom, visst han förlorar jobb och leg men han måste ju ta tag i sitt problem, och du och ert barn måste kunna lita på honom. Jätte jobbigt sits men det är ju för er allas skull som detta måste fram i ljuset...

• VeraVera
    Anonym (hur hjälpa?) skrev 2010-07-12 12:16:12 följande:
    jag tackar för allt stöd o bra råd jag fått här, men måste också säga att det är skrämmande att höra hur vissa försvarar hans beteende och förminskar betydelsen av problemet. klart som fan att det är ett jätteproblem då det göms narkotika i vårt hem som vårt barn kan komma åt. då är det absolut inte fråga om ett vanligt bruk av läkemedel. gör man sånt trots att man lovat tusen gånger att inte göra det, då har man ett problem. dessutom oavsett vad folk tycker så är det stöld! Och det ses otroligt allvarligt på. Men framförallt är det oansvarigt gentemot sin familj att göra på det sätt han gör. han fick ett ultimatum av mig för ett par månader sedan: hittar jag fler tabletter som är stulna så måste jag berätta för någon om detta, för då har han uppenbarligen problem. han lovade att inte ta mer, men har svikit detta löfte återigen. Så om jag nu skulle ta detta med chefen, så inte är det då mitt fel om leget skulle ryka, det är hans eget. Men det troliga är ju inte att leget ryker utan att han blir erbjuden behandling. 
    Jag kan inte blunda eller försvara detta längre, inte för hans skull o inte heller för vårt barns skull. 
    Gör slag i saken av ditt ultimatum nu, han vet ju vart du står och vad som skulle hända om du kom på honom ännu en gång, de har du ju gjort nu...hjälp honom med hans missbrukt och skydda ert barn
Svar på tråden min man stjäl narkotika från jobbet..