Inlägg från: Anonym (risky business..) |Visa alla inlägg
  • Anonym (risky business..)

min man stjäl narkotika från jobbet..

Men för i helsike. Vi kan ju inte ha ssk som är narkotikabeoende och som ska ta hand om partienter somt ar medicin!  Klart att han inte slutar så länge han inte behöver och dessutom har narkotika mitt framför ögonen varkje dag!!

TS. med all respsekt för att detta är svårt för dig: tänk om det skulle hända ngt på jobbet ett mistag pga att han inte är helt skärpt, ex.snor av patienternas medicin så att de inte får tillräckligt. Skulle du kunna leva med dig själv om du inte agerade när du nu vet va d som pågår?  Bästa häjlpen du kan ge honom är troligtvis att avslöja honom. Ring en stöd linje och få stöd i hur du ska tackla situationen och hans reaktion. LIte svårt att ge konkreta råd utan djupare erfarenhet kring detta ( vilket givetevis är väldigt komplicerade frågor) MEn ett står klart du hjälper honom INTE genom att fortsätta acceptera hans beteende. Han kommer inte att sluta utan att något drasktiskt händer! Stort lycka till. Hoppas att det går vägen för er och för alla patieter!

Svar på tråden min man stjäl narkotika från jobbet..