min man stjäl narkotika från jobbet..
Anonym skrev 2010-07-13 19:30:19 följande:
Så länge det rör sig om små skitgrejer så snackar vi inte om några enorma omkostnader,för den delen, om man ska vara rent praktiskt, skulle han hitta en läkare som skulle skriva ut den söliga blandningen av olika piller han leker med ... skulle det falla under högkostnads skydd, i slutändan så skulle ändå "vi" betala för hans nöjen/liv.Kan garantera att dom som jobbar på resebyråer "fixar" sig nog också förmånliga resor.
Vist kan man önska fair play, det gör vi nog alla, men vissa "brott" kan man inget annat än att rycka på axlarna åt och fråga sig "whats the big deal".
Det är väl ganska stor skillnad mellan att stjäla från skattebetalare (dina och mina pengar) och att ge sig själv förmånliga resor som anställd på en privatägd resebyrå? Bägga saker är förkastligt, men i det senare fallet så handlar det "bara" om svinn som drabbar aktieägare som valt att köpa aktier alternativt en bolagsägare som valt att driva en verksamhet där svinn kan förekomma.
Att sno narkotika eller få det på recpet genom högkostnadsskydd då du inte behöver tabletterna för ett sjukdomtillstånd (vilket i mina ögon är stöld det också) från skattebetalare är en helt annan sak.
Till TS vill jag bara säga: Kontakta arbetsgivare, polis eller någon hjälporganisation av något slag. Det här är något som kommer bli svårt för dig som står din man så nära, att få honom att ta till sig. Det måste nog bli värre innan det kan bli bättre, tyvärr. Lycka till