DreamBitch skrev 2010-07-13 15:38:42 följande:
Jag har förstått att du är drogliberal och det säger jag inget om. Det är jag med. Men jag har inte riktigt förstått hur du resonerar i vissa frågor. Hur kan du tycka att det är okej att någon tar medicin från någon som har fått den utskriven? Hur skulle du själv reagera om du ligger inne med svåra smärtor tex och någon tar din medicin så att du blir utan?
Det gör jag inte, vad jag förstår så gör inte mannen det, han trixar med pappersarbete i efterhand och patienter FÅR medicinen dom skulle ha.
Skulle aldrig försvara stöld av mediciner från dom behövande för sin egen nöje, det lämnar offer.
Om han sedan får några piller att försvina vid kontrollräkning på kvällen rör mig inte speciellt mycket faktiskt, jag sätter ingen större vikt att han "stjäl" några piller i storlek med en nagel till en kostnad av några kronor.
Isanje skrev 2010-07-13 15:38:53 följande:
Så jag har inte rätt att få den medicin JAG behöver utan att en läkare tar medicinen jag behöver själv?
Har jag inte rätt att det som står i MIN journal ska vara rätt?
Har jag inte rätt att när JAG söker vård så ska läkaren som vårdar MIG vara vid sina sinnes fulla bruk?
Ja på alla tre frågor,
Du har däremot inte nån som helst rätt att kräva läkare som inte går på några mediciner alls, samtidigt så är drogbruk/medicinering inte likvärdigt med att inte vara "vid sina sinnens fulla bruk", det finns dom som använder mediciner/droger FÖR att fungera optimalt.