• Anonym

min man stjäl narkotika från jobbet..

Isanje skrev 2010-07-13 13:45:28 följande:
    Vad används läkemedlet för?

Stesolid används vid ängslan, ångest, rastlöshet. Svårighet att somna orsakas ofta av oro och spänning, som gör det svårt att slappna av, varför Stesolid kan underlätta insomningen. Stesolid används också som lugnande medel inför operationer, undersökningar och provtagningar som kan vålla oro. Dessutom används Stesolid vid muskelspasmer och epileptiska kramper samt vid alkoholavgiftning.

Att tänka på innan och när läkemedlet används

Risk för vanebildning finns med Stesolid. Ordinerad dos får ej överskridas.

De som har nedsatt lever- eller njurfunktion, myastenia gravis (svårartad muskelsvaghet), dåligt allmäntillstånd och/eller tidigare har haft eller har pågående missbruk av läkemedel, alkohol eller narkotika bör rådgöra med läkare innan behandling med Stesolid påbörjas.

Efter längre tids behandling med Stesolid ska medicineringen inte avbrytas plötsligt utan dosen ska minskas gradvis. Därigenom minskar risken för utsättningssymtom. Plötsligt avbruten behandling kan ge övergående orolig sömn, psykiska symtom och onormala känselförnimmelser. Rådgör med läkare.

www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt....

Försöker du säga nått?
  • Anonym
    Isanje skrev 2010-07-13 13:49:18 följande:
    Tyvärr jag vill inte sjuka till din nivå.

Det är ju bra att en läkare tar medicin som används inför operationer och för att somna in. Skit bra.
    Det går inte att sjunka lägre än den nivån du håller dig på, upp till halsen i ignorant dynga.
    Rent praktiskt är det BRA att en stressad person som är beroende av skärpa tar lugnande. det är det dom är till och så används dom vare sig en läkare skriver ut dom eller om man själv tar dom, effekten förblir densamma.
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-07-13 13:53:05 följande:
    Det går inte att sjunka lägre än den nivån du håller dig på, upp till halsen i ignorant dynga.
    Rent praktiskt är det BRA att en stressad person som är beroende av skärpa tar lugnande. det är det dom är till och så används dom vare sig en läkare skriver ut dom eller om man själv tar dom, effekten förblir densamma.
    och man är själv kapabel att bedöma dosen? vad ska vi då med läkare till?
    om TS sambo är stressad och behöver preparaten (som du verkar argumentera för nu, nyss var det ju bara för rekreation, hur ska du ha det?), varför då inte gå till en läkare och då dem utskrivna?
    då behöver han varken stjäla eller handla på svarta marknaden.
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-07-13 13:55:59 följande:
    och man är själv kapabel att bedöma dosen? vad ska vi då med läkare till?
    om TS sambo är stressad och behöver preparaten (som du verkar argumentera för nu, nyss var det ju bara för rekreation, hur ska du ha det?), varför då inte gå till en läkare och då dem utskrivna?
    då behöver han varken stjäla eller handla på svarta marknaden.
    Vad gör läkare egentligen ? Sitter dom med varsin kristallkula och vet i förväg hur en patient kommer reagera på en dos av ett ämne? eller skriver dom ut och PROVAR sig fram allt på patienternas egna utsagor?

Jag vet fortfarande inte varför han använder det han använder, jag ger olika valmöjligheter på hur det kan vara, och att hur det än är så är det mest sannolikt att det inte ens är i närheten av så illa ni vill få det till (utan att veta ett skit om situationen)
    Isanje skrev 2010-07-13 13:58:23 följande:
    Så för att jag föredrar läkare som inte är påverkad av diverse piller så är jag ignorant? det är för helvete läkaren som är ignorant.

Jaja och sen när han ska sluta ta dessa pillerna,då är det ju fortfarande bra eller hur? inga skakningar eller liknande. Bullshit.
    Dessutom skriver ahn i journalen att han gett mer medicin till patienten,när han tagit lite piller till sig själv. Falsk journalföring. KANON!
    Dessutom stjäl han läkamedel. En tjuv ocskså. Vilken man!

En riktig svärmorsdröm.
    För att du vägrar fatta att det finns folk som använder dom till vardagen gör dig till en ignorant, att du dömer ut folk som provar sig fram på egen hand gör dig till en dömande ignorant. tror du att läkare blir sjukskrivna för att dom tar humörpiller?

Utan ett fysiskt beroende så har man inga skakningar eller liknande.

Ju det verkar som han i efterhand fifflar lite med pappersarbetet, världen tar inte slut för det, men det är mycket bättre att han gör det än att han skulle behöva vända sig till svarta marknaden för att få exakt samma preparat för 3-4 gånger priset.

Vissa mig för den delen en person som aldrig har tagit med sig nått från sin arbetsplats, lycka till
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-07-13 14:08:13 följande:
    Vad gör läkare egentligen ? Sitter dom med varsin kristallkula och vet i förväg hur en patient kommer reagera på en dos av ett ämne? eller skriver dom ut och PROVAR sig fram allt på patienternas egna utsagor?

Jag vet fortfarande inte varför han använder det han använder, jag ger olika valmöjligheter på hur det kan vara, och att hur det än är så är det mest sannolikt att det inte ens är i närheten av så illa ni vill få det till (utan att veta ett skit om situationen)
    Isanje skrev 2010-07-13 13:58:23 följande:
    Så för att jag föredrar läkare som inte är påverkad av diverse piller så är jag ignorant? det är för helvete läkaren som är ignorant.

Jaja och sen när han ska sluta ta dessa pillerna,då är det ju fortfarande bra eller hur? inga skakningar eller liknande. Bullshit.
    Dessutom skriver ahn i journalen att han gett mer medicin till patienten,när han tagit lite piller till sig själv. Falsk journalföring. KANON!
    Dessutom stjäl han läkamedel. En tjuv ocskså. Vilken man!

En riktig svärmorsdröm.
    För att du vägrar fatta att det finns folk som använder dom till vardagen gör dig till en ignorant, att du dömer ut folk som provar sig fram på egen hand gör dig till en dömande ignorant. tror du att läkare blir sjukskrivna för att dom tar humörpiller?

Utan ett fysiskt beroende så har man inga skakningar eller liknande.

Ju det verkar som han i efterhand fifflar lite med pappersarbetet, världen tar inte slut för det, men det är mycket bättre att han gör det än att han skulle behöva vända sig till svarta marknaden för att få exakt samma preparat för 3-4 gånger priset.

Vissa mig för den delen en person som aldrig har tagit med sig nått från sin arbetsplats, lycka till
    så du menar att det är bättre att stjäla medicinen än gå till läkaren?
    läkare är onödiga, man kan behandla sig själv lika bra?
  • Anonym
    Isanje skrev 2010-07-13 14:11:35 följande:
    Vet du vad Anonym. Googla på vad denne ssk trycker i sig för piller,det är inte en ipren direkt. Utan lugnande som man ger innan en OPERATION. Tror du man fungerar som vanligt? Jag har själv fått lugnande inann jag sövdes och jag var inte kapabel att göra riskbedömningar. Det var hem och sedan sängen som gällde.

Jag såg vad han "tryckte i sig".
    Jag tar däremot inte för givet att han tar benzo koktails till frukost för att fortsätta lunchen med sömnmediciner.
    Finns inte mycket i texten från ts som skulle tyda på det.
    Jag ger inte mycket för grundlösa antagande baserade på dom värsta och mest osanorlika skräckexempel.

Tror jag att man kan fungera "som vanligt" vid rätt dosering? Vist kan man det, jag tror även att man kan fungera bättre vid rätt hantering.
    Det att du inte kunde fungera som vanligt efter en hästdos inför en operation ... jag finner inte det det minsta chockerande, gör du?

• Anonym
    Isanje skrev 2010-07-13 14:20:52 följande:
    Jag vägde på den tiden 40kg så en hästdos var det då inte!
    Inför en operation ... nej givetvis så var det inte en hästdos ...
    Skärpning för fan.
  • Anonym
    Isanje skrev 2010-07-13 14:25:19 följande:
    Jag vet väl för helvete hur mkt lugnande de gav mig!
    Men bra, då konstaterar vi att alla fungerar som du gör.
    Finns inga undantag och så som du reagerar på en substans så måste alla andra göra. Kräks
    Det kan inte finnas dom som fungerar bättre på lugnande för att du blev rakt av berusad vid nån enstaka tillfälen du fick en "minidos".
    Anonym skrev 2010-07-13 14:12:44 följande:
    Nej det menar jag inte, jag är däremot inte bered att döma ut en person som inte går den officiella vägen av en eller annan anledning.
    Anonym (Hej!) skrev 2010-07-13 13:58:24 följande:
    Du är inte så len i munnen du heller. Kallar allt för moralkakor osv när folk argumenterar emot dig.

Jag kan nog tycka att du är drogromatisk i dina åsikter och jag har fortfarande svårt att följa ditt resonemang.
    Vad ger dig rätt att skälla på TS då hon upplever att mannens drogande och hans stölder är ett problem? Varför är din upplevelse av hennes problem rätt?
    Hur kan du förminska hennes upplevelse och berätta för henne hur dum hon är som känner som hon gör? att det bara handlar om moral osv
    Hans humörsvängningar och lögner gör henne illa, att han ljuger för arbetsgivaren och tar droger som inte är hans gör också henne illa. Om hon har en hög moral så kan ju inte det vara fel. Sen när är det okej att ta saker som tillhör andra?

Du kanske inte vet detta men alla arbetsplatser har en ägare och i detta fall landstinget, staten så med andra ord så stjäl han från oss alla. Lika lite som Mona Salin får använda sina kontokort privat får en ssk ta droger på sitt jobb eller poliser använda och ta hem sitt tjänstevapen och använda det på sin fritid.

Det är inte moralpanik att ha levnadsregler och lagar i en värld med så många människor, utan det så skulle det vara anarki och den starkaste/kallaste människan som lyckades döda allt som närmade sig den skulle vara den enda som överlevde.

Så jag kan fortfarande bara konstantera att jag inte är överns med dig och dina åsikter.
    sekunden jag stötter på åsikter att "droger" är fel och om man använder nån form av drog så är man i behov av "hjälp" ... så kan man inte kalla det för annat, ignoranta moralkakor av dom som tror (skatte millioner som talar) som vet bättre.

Är man ute efter att nedvärdera den andra utan att bemöta det som sägs så kan man kalla det för drogromantik, själv tycker jag att jag har en sansad syn på droger, folk använder dom punkt slut. Så länge inga fel begås på grund av drogbruket så är det ingen annan som har nått med saken att göra förutom personen som använder dom.

Om ts bråkar vid varje tillfälle hon berör temat, insisterar på att droganvändning är helt enkelt fel, så skapar hon själv en ohållbar situation, "lögner" och konflikter  kommer som en oundviklig konsekvens av det.

Du kanske inte vet detta men praktiskt taget varenda en tar med sig smågrejer från sina arbetsplatser, vare sig det handlar om en bunte pennor, rengöringsmedel eller piller så är det en helt normalt beteende.
    Kanske inte man bör uppmuntra men det förändrar ingeting.

Anarki får du om vi tar bort lagar helt och alla får göra som dom behagar, just nu har vi istället lagar som försöker avgöra vad vuxna människor stoppar och inte stoppar i sig, det är dömt att misslyckas då staten inte riktigt äger oss trots stora pengar investerade.
    Det är enorm skillnad mellan anarki (laglöshet) och att ha lagar baserade på moral där vissa saker är "fel".
    Trots att ingen kan egentligen säga var i felet ligger.
  • Anonym
    Isanje skrev 2010-07-13 14:39:28 följande:
    De hade ju gett mig mer om jag hade varit vaken under ingreppet... så någon hästdos tror jag knappast att det var.
    Alltså skärp dig för fan. Den drogen är avslappnande punkt.
    Om du fick en dos som fullständigt slog ut dig så var dosen enorm.
    Det är även så att du på grund av din låga vikt fick en dos anpassad enligt dig, en storvuxen man på 100 kilo hade förmodligen inte ens känt av det vad som slog ut dig.
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-07-13 14:50:50 följande:
    Men bra, då konstaterar vi att alla fungerar som du gör.
    Finns inga undantag och så som du reagerar på en substans så måste alla andra göra. Kräks
    Det kan inte finnas dom som fungerar bättre på lugnande för att du blev rakt av berusad vid nån enstaka tillfälen du fick en "minidos".
    Anonym skrev 2010-07-13 14:12:44 följande:
    Nej det menar jag inte, jag är däremot inte bered att döma ut en person som inte går den officiella vägen av en eller annan anledning.sekunden jag stötter på åsikter att "droger" är fel och om man använder nån form av drog så är man i behov av "hjälp" ... så kan man inte kalla det för annat, ignoranta moralkakor av dom som tror (skatte millioner som talar) som vet bättre.

Är man ute efter att nedvärdera den andra utan att bemöta det som sägs så kan man kalla det för drogromantik, själv tycker jag att jag har en sansad syn på droger, folk använder dom punkt slut. Så länge inga fel begås på grund av drogbruket så är det ingen annan som har nått med saken att göra förutom personen som använder dom.

Om ts bråkar vid varje tillfälle hon berör temat, insisterar på att droganvändning är helt enkelt fel, så skapar hon själv en ohållbar situation, "lögner" och konflikter  kommer som en oundviklig konsekvens av det.

Du kanske inte vet detta men praktiskt taget varenda en tar med sig smågrejer från sina arbetsplatser, vare sig det handlar om en bunte pennor, rengöringsmedel eller piller så är det en helt normalt beteende.
    Kanske inte man bör uppmuntra men det förändrar ingeting.

Anarki får du om vi tar bort lagar helt och alla får göra som dom behagar, just nu har vi istället lagar som försöker avgöra vad vuxna människor stoppar och inte stoppar i sig, det är dömt att misslyckas då staten inte riktigt äger oss trots stora pengar investerade.
    Det är enorm skillnad mellan anarki (laglöshet) och att ha lagar baserade på moral där vissa saker är "fel".
    Trots att ingen kan egentligen säga var i felet ligger.
    tala då om för mig vilka skäl som fins att inte gå "den officiella vägen"?
Svar på tråden min man stjäl narkotika från jobbet..