• Anonym

Känner ni av er ägglossning och hur?

Sedan jag slutade med mina p-piller har jag känt av min ägglossning mycket.

Det känns som någon liknande mensvärk och en värk på ena sidan, så just nu kan jag säga att det nog är ett ägg på väg ner i vänster äggstock, är inte det rätt otroligt?

känner ni också av den och vad beror det på att en del gör det och andra inte och är det dåligt att känna av den? (har haft ett missfall och inget barn än-..)

• Svar på tråden Känner ni av er ägglossning och hur?
  • TapetKlister

Jag plockade ut min p-stav för ett tag sen.. och 2½ vecka efter jag plockade ut den fick jag mensvärksliknande värk på vänster sida, precis som du. Dagen efter var bröstvårtorna ömma och styva. 16 dagar senare dök mensen upp.
    Andra gången kände jag inte likadant, utan bara att bröstvårtorna var sådär ömma igen.
    Vet inte om det är bra eller dåligt att känna av den, men det borde ju bara vara bra? Kan inte se någon anledning till att det skulle vara farligt. Finns ju rosenrot som ska göra att ägglossningen blir tydligare, och om det var farligt så skulle väl folk inte äta rosenrot? :)

Längtar <3
  • Teskedsmamman

Jag blir som uppblåst, känns som om jag har massa gaser i magen och vill bara "fisa" hela tiden, men inget händer. Sedan övergår det till sprängande smärta över äggstockarna...

3 killar & pojke v36 - tesked.blogspot.com/ - Virkaholic
  • Rendezvous84

Jag försöker inte bli gravid men kan ju dela min erfarenhet ändå... Hoppas jag inte tränger mig på.

Jag har en kopparstav och känner allt lite mer sedan dess men har alltid kännat av ägglossning (förmodar jag det är) mer än mens. Det varar mest upp till en dag och känns i lägre ryggen, svanken. Kan ibland ha svårt att böja mig och det kan riktigt hugga av smärta. Känns ibland i magen och även för mig mer på en sida än en annan. Blir även lite febrig denna dagen. Kanske det är något du lär dig också, att känna igen den. Jag blir, liksom vänninor också sagt, (ursäkta uttrycket) mycket kåtare under ägglossningstiden och efteråt. Vilket ju har en naturlig förklaring. Så känn efter på det viset, mer lust, känner du dig flirtigare eller att fler flirtar med dig. Att du liksom är mer mottaglig för det.

Kram

• Maroschka

Jag får värk på ena eller båda sidorna. En mycket mer molande värk än mensvärk så det känns när det är ÄL-värk + att jag får massvis av dom där klassiska äggviteflytningarna som inte går att missa vad det är frågan om.
    Det är väl bara bra att man känner av ÄL tydligt, iallafall om man försöker skaffa barn.

~Jakob 060415~ ~Olivia 080618~
  • Desertchick

Känner av min ÄL hur tydligt som helst. För det mesta så kan jag känna det i båda äggstockar, men när ägget släpper så får jag en sprängande värk i några minuter på sidan det släpper på. Tycker det är super att jag känner av det, då vet jag att jag funkar som jag ska.

• Anonym

Men om man inte har värk har man inte äl då? Jag har inte fått ont alls dom senaste gångerna och min cykel har gått från 45 dagar till runt 37 och nu verkar den vara på väg tillbaka till 45. Jag brukar få sega flytningar iaf.

• Desertchick
    Anonym skrev 2010-07-12 16:10:24 följande:
    Men om man inte har värk har man inte äl då? Jag har inte fått ont alls dom senaste gångerna och min cykel har gått från 45 dagar till runt 37 och nu verkar den vara på väg tillbaka till 45. Jag brukar få sega flytningar iaf.
    TEsta med ÄL tester så vet du exakt när du har den. Om du försöker bli gravid så förenklar det allt, inget gissande alls. Jag kör med de efterssom jag har en cykel på 27-34 dagar.
  • Anonym
    Desertchick skrev 2010-07-12 17:31:47 följande:
    TEsta med ÄL tester så vet du exakt när du har den. Om du försöker bli gravid så förenklar det allt, inget gissande alls. Jag kör med de efterssom jag har en cykel på 27-34 dagar.
    Jag använder digitala men blir knäpp på dom också. Jag har en tråd här i kroppsligt som heter "Vart tog ägglossningen vägen? Stegring en dag bara. " Där kan du se närmare om du vill vad som hände den här månaden, det är superskumt.   Jag skrev i den för någon timme sen så den är högt upp.
Svar på tråden Känner ni av er ägglossning och hur?