• Mamma 24 7

Hur flyttar man lån till annan bank???????

Jag och min man funderar på att byta bank nästa år när villalånet ska läggas om. Men hur gör man? Vi har två delar på lånet, ett går ut på sommaren och ett ett par månader senare. Flyttar man över ett i taget eller? Har även en del småkrediter och två andra lån som vi betalar på. Är det större chans att få ETT lån att betala av alltihopa med om man byter bank? Har jobb och inga anmärkningar, ska tilläggas. Bör man värdera om huset innan man flyttar lånen? Ursäkta om frågorna är korkade men jag är nybörjare här.

• Svar på tråden Hur flyttar man lån till annan bank???????
  • Blablabla

Prata med den bank som ni ska byta till. Det brukar vara så att banken du byter till, ordnar allt. Är lättare än man tror;)

• Ylwis

Boka tid på banken ni tänker flytta till och prata med dem, de ordnar allt och vet hur det skall ordnas.

Mamma till Alvyn 051015
  • miapia

Jag bytte bank när vi gifte oss för ett parår sedan och som de andra redan skrivit så fixade de allt (hade dock inga lån). Huslånen låter enklast att ta ett i taget allt efter som de går ut, men det vet säkert banken ni byter till hur man gör.

När vi nyligen fick vårt huslån ville banken att vi skulle ha det uppdelat i tre delar så att vi enkelt skulle kunna binda räntan på någon del om vi så ville. Så det är inget konstigt att ha flera lån på ett hus. Har ni utrymme att låna upp så att ni kan baka in krediterna i huslånet?

Svar på tråden Hur flyttar man lån till annan bank???????