• Soffen

Minns ni de röda & gröna cykelhandtagen för höger och vänster?

Grönt var för höger och rött var för vänster. Superpedagogiskt och dessutom snyggt! Nu har jag sökt på nätet halva förmiddagen, men kan inte hitta någon butik som säljer dem längre. Hur lär sig barnen höger och vänster nu för tiden?

Någon som vet var man kan hitta handtagen? Eller fungerar det att spraymåla dem, nån som har gjort det?

• Svar på tråden Minns ni de röda & gröna cykelhandtagen för höger och vänster?
  • La Lola

Hur barnen lär sig...?.....
    Det är väl bara att lära de utan speciella färger på styret?

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Soffen

Höger och vänster är inte så lätt för alla. Vet flera vuxna som har svårt för det och själv hade jag stor hjälp av mina fina cykelhandtag. Dessutom tycker jag de gör cykeln finare, så...

nån som vet var de kan köpas?

• jeea

Ta en röd och en grön strumpa och trä på cykelhandtagen?!      Eller varför inte en rosa och en blå? 

Hellre lite skit i hörnen, än ett rent helvete!
  • Soffen

Tack Jeea. Det var ett mycket kreativt förslag Skrattande
    Och min dotter kommer säkert tycka att det ser väldigt festligt ut! Men hennes mamma föredrar nog sprayfärg framför strumpor, hehe.

• skorpionen80

Det är väl minst lika svårt för barn att lära sig grönt=höger än dit=höger? Annars har jag hört om folk som har ring på ena handen och lär sig att ringhanden är tex vänster.

• La Lola
    skorpionen80 skrev 2010-07-12 12:34:47 följande:
    Det är väl minst lika svårt för barn att lära sig grönt=höger än dit=höger?
    Min tanke oxå....
    *mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Soffen

Jättebra att flera sätt fungerar, annars hade det varit synd om alla barn som inte har olika färg på cykelhandtagen...

Men nu var det ju inte det som tråden handlade om.

• Siamüsen

Har ocksa undrat vart de tagit vâgen. Om du inte hittar kanske du kan ta hockeyklubbetejp och vira in handtagen?

• Tjoflöjt

Annars kanske man kan hitta vanliga röda respektive gröna handtag (alltså 2-pack i samma färg), så får man reservhandtag också.Skrattande

• Soffen

Jag hittar bara svarta handtag...tråkig färg. Tejp kanske kan vara en lösning...

Svar på tråden Minns ni de röda & gröna cykelhandtagen för höger och vänster?