• Älskar min familj

Låt inte era barn bada nakna på stranden! Köp badkläder!!!

Jag tycker det är helt opassande att låta sina barn bada nakna på stranden, har man en pool på tomten så får man göra som man vill. Men inte på en allmän plats. En strand är till för alla och då passar det inte att barn springer runt nakna. Är man i så stort behov av att låta sina barn bada nakna kan man väl lika gärna åka till en strand där naken bad är tillåtet.

Jag vet att folk kommer skriva barn är bara barn, men det spelar ingen roll. Har själv ett barn på 2 år och skulle aldrig tilltåta mitt barn bada naken på en allmän badplats. För det kan störa något otroligt mycket!
    Förstår helt ärligt inte hur föräldrar tänker när dom tillåter sina barn bada nakna, man gör det ju inte i ett badhus och då ska man ju inte göra det på en allmän bad plats heller!!!

• Svar på tråden Låt inte era barn bada nakna på stranden! Köp badkläder!!!
  • Lakey
    zuzzan skrev 2010-07-20 22:56:54 följande:

Badstrand = allmän plats = ej naken, jag skulle inte låta dottern gå naken inne i stan så varför på stranden?

Men gärna i baddräkt på ICA?
    Skilj på plats och plats...
  • patti87
    Starkast skrev 2010-07-20 22:22:28 följande:
    Nopp.
    De har handlat om att det är en risk som är mycket enkel att förebygga!
    Precis som det är enkelt att ta på bilbälte för att förebygga skador/död.
    var kom bilbälte med i bilden? hmm.
  • Starkast
    Lakey skrev 2010-07-21 08:54:05 följande:
    ..och du spänner givetvis fast ditt barn i sängen så att det inte riskerar att klättra ur och trilla och slå sig? En väldigt mycket större risk som också är lätt att förebygga - helst med silvertejp - två varv räcker...
    Nej.
    Det är inte farligt att slå sig

Men eftersom du kommer med ett exempel jag aldrig hört existerar är det kanske en medot du använder? Åker även din partner med i silvertejpen?
  • Starkast
    patti87 skrev 2010-07-21 09:17:04 följande:
    var kom bilbälte med i bilden? hmm.
    kunde du verkligen inte klura ut det ?
  • Starkast
    Selfish Geene skrev 2010-07-20 22:34:16 följande:
    Betydligt större risk än att bli smygfotograferad på stranden och exploaterad på barnporrsidor skulle jag tro.

Hur många fall känner du till som handlar om smygfotograferade barn på pedofil-forum?

Frågan är naturligtvis: Finns det en reell risk? Och om inte: Varför öht vidta försiktighetsåtgärder mot marginella eller icke-existerande risker?

Du kan väl upplysa oss som inte känner till hotbilden! Hur stor är risken att nakna barn på en allmän strand blir smygfotograferade av pedofiler?
    Som jag svarat tidigare:
    Vänd dig till de poliser som arbetar med barnporr så får du en mer exakt bild.
    Siffrorna intresserar mig lika lite som siffror på bilolycker.
    Det jag anser vara en risk för mina barn förebygger jag.

1. bälte i bilen.
    2. Se sig om när man går över gatan.
    3. Leda cykeln över vägen.
    4. Använda cykelhjälm.
    5. Inte vara naken på allmän.
    6. Inte snatta i affären.

Ja listan kan göras lång........
    Vill du ha exakta siffror för hur vanligt specifika saker är så är du säkert välkommen att höra av dig till de som arbetar med det
  • Starkast
    Lakey skrev 2010-07-21 08:58:07 följande:
    Men gärna i baddräkt på ICA?
    Skilj på plats och plats...
    Varför?
    Man har ex. byxor och tröja på ica.
    Man har ex. badbrallor på stranden.

Hemma kan både du och din familj vara hur nakna ni vill. 
  • Ablan

Om man stör sig på nakna barn på stranden så tycker jag att det låter som att man har alldeles för lite att göra om dagarna. På vilket sätt kan man bli störd av det? Varför?

• patti87
    Ablan skrev 2010-07-22 15:20:47 följande:
    Om man stör sig på nakna barn på stranden så tycker jag att det låter som att man har alldeles för lite att göra om dagarna. På vilket sätt kan man bli störd av det? Varför?
    bra skrivet..
  • Pumpalicious

Har faktikst inte orkat läsa igenom hela tråden, den är för lång.

Även jag kan reagera på nakna barn på stranden. Men inte av den anledningen att det kan finnas pedofiler etc. utan att det finns vettiga bad BLÖJOR att köpa, men istället låter man ungarna kissa och bajsa hej vilt.

• dumleklubben

Jag ser hellre tusen nakna småbarn än barn iklädda de där fruktansvärda, volangprydda minibikinisarna som mammorna tvingar på barnen annars.Skrikandes Det är mycket mer sexualiserande än vanlig nakenhet.
    Vill ni skyla barnen, använd bara underdel. Varför skulle en flicka som inte ens fyllt 10 och kommit i puberteten ha bikiniöverdel?

Enda gången jag har svårt för nakenhet är när mammor tar in sina tonåringar i omklädningsrummet på badhuset, och då handlar det om min egen nakenhet.

Svar på tråden Låt inte era barn bada nakna på stranden! Köp badkläder!!!