Försörjer/har försörjt partner?
Lever du/har du levt med nån som använt sin lön till egna nöjen och ansett att du ska stå för räkningarna o maten? Nu pratar jag inte om att man tillsammans beslutar att en ska va hemma med barnen eller jobba mindre. Utan där den ene förväntas stå för alla tråkiga utgifter o den andre använder lönen till en dyr hobby eller liknande? Jag levde så i 11 år. Orkade inte ta steget att lämna innan. Fick bara svaret att jag ju inte hade nån hobby, så du kunde jag ju betala räkningarna. Eller att jag inte förstod hans hobby. Stod jag på mig for det saker i väggarna eller så boxade han till mig. Idag har jag en särbo som vill köpa saker till mig från o till o fast vi varit ihop 2 år, känns det ff konstigt att rollerna är de motsatta. Berätta också om du lämnat eller funderar på att lämna förhållandet och hur du försökt ta upp problemet, samt hur reaktionen blev. Jag skulle då inte göra om samma sak igen. Inte ens när vi fick barn bidrog han mer och jag kunde inte va mammaledig så länge. Behövde vi en babysitter, ny vagn eller så sa han bara att han inte hade pengar. Han sparade för att sen köpa dyra kameror osv till sig själv. Sa att det var för att fota barnen, men mest fotade han annat. Bara exempel. Behövde han en rotfyllning eller om bilen pajade, fick jag betala räkningarna nästan helt flera mån. Annars lyckades jag få honom att betala nästan hälften, men han tjänade mycket mer. Gjorde inte mycket hemma heller.
Nå, nu är jag nyfiken på era erfarenheter.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-12 17:37
Nån som vill svara, eller vill ni att jag flyttar tråden till Kr?