• Nivde

MAM Care Manuell bröstpump

Hej,

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av MAM Care Manuell bröstpump?

Jag hade tänkt mig en Avent Isis men av någon anledning så säljer inte Kronans droghandeln dem just nu och Apoteket hjärtat hade dem inte heller. Maken köpte därför hem en MAM Care bröstpump...
    Men jag känner ingen som använt den och kan inte hitta så mycket matnyttigt på nätet om den, som är skrivet av mammor som använt den.

Jag vill inte lägga ut 500 kr på en pump som inte är bra utan då går jag hellre tillbaka med den och försöker få tag i en Avent Isis på ett annat apotek imorgon... och får försöka handpumpa ikväll.

Så, ni som vet något om hur MAM Care Manuell bröstpump är - var snäll och skriv en kort rad så att jag vet om jag ska använda den eller lämna tillbaka den.

ღ Mamma till världens finaste och goaste Edvin ~ född 12 juli 2006 ღ
  • Svar på tråden MAM Care Manuell bröstpump
  • LillaMolnet

Jag använder den och jag är nöjd. Jag pumpar inte så ofta men när jag väl gör det funkar det bra.

• Nivde

Tackar för snabbt svar!

Nu vågar jag iaf öppna paketet och ta mig en titt på den.

ღ Mamma till världens finaste och goaste Edvin ~ född 12 juli 2006 ღ
  • 8Viola2

förlåt men själv tyckte jag att jag kastat 500kr i sjön.Rynkar på näsan

♥ Nathalie 2010-05-29 ♥
  • Lady X

Jag tyckte också i början att den va hemsk! Sen fick jag väl in en teknik och det gick lite bättre. Men den dög bara i nödfall. Jag ångrar faktiskt att jag köpte den på det stora hela....och gnisslade gjorde den också när jag pumpade.

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli dum.
  • 8Viola2

Ni som tycker den funkar bra!
    Har ni några tps ni kan dela med er av?
    Jag vet att det finns mjölk men lyckas inte få ut mer än några droppar hur mycket jag än pumpar eller har ammat innan osv. Vrider på tratten åt olika håll utan bättre resultat.
    Trots att tratten sluter "tätt" om bröstet hamnar den mesta av mjölken i de kuddarna som ska hjälpa till.
    Likna bebisens mun om jag fattat det rätt.

♥ Nathalie 2010-05-29 ♥
  • Lady X
    8Viola2 skrev 2010-07-14 22:41:56 följande:
    Ni som tycker den funkar bra!
    Har ni några tps ni kan dela med er av?
    Jag vet att det finns mjölk men lyckas inte få ut mer än några droppar hur mycket jag än pumpar eller har ammat innan osv. Vrider på tratten åt olika håll utan bättre resultat.
    Trots att tratten sluter "tätt" om bröstet hamnar den mesta av mjölken i de kuddarna som ska hjälpa till.
    Likna bebisens mun om jag fattat det rätt.
    Ja kuddarna hamnade min mjölk också i...och när jag skulle tippa fram pumpen för att den skulle rinna ner i behållaren så läckte all mjölk i behållaren ut ist. så tyvärr har jag inga tips...
    Du har väl också provat att öka vakumstyrkan?
    Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli dum.
  • 8Viola2
    Lady X skrev 2010-07-14 22:48:27 följande:
    Ja kuddarna hamnade min mjölk också i...och när jag skulle tippa fram pumpen för att den skulle rinna ner i behållaren så läckte all mjölk i behållaren ut ist. så tyvärr har jag inga tips...
    Du har väl också provat att öka vakumstyrkan?
    Pumpen är fortfarande lika värdelös.
    Funkar dock att få ut mer om jag har amningsnappen på Obestämd
    Testat att öka trycket också utan resultat.
    ♥ Nathalie 2010-05-29 ♥
  • memadde

Den pumpen har jag med. Tyckte den var värdelös i början, som ni skriver att mjölken hamnar på kuddarna.
    Nu när jag lärt mig den, så går det mkt bättre. Jag tippar på hela pumpen när jag pumpar så att mjölken rinner ner direkt. Och jag pumpar ett par gånger sen väntar 1 min, sen sprutar det på *hehe* .
    Men i det hela så hade jag nog lagt dom 500kr på en annan bröstpump, alltså ingen manuell. tyvärr.

• 8Viola2
    memadde skrev 2010-07-18 12:02:35 följande:
    Den pumpen har jag med. Tyckte den var värdelös i början, som ni skriver att mjölken hamnar på kuddarna.
    Nu när jag lärt mig den, så går det mkt bättre. Jag tippar på hela pumpen när jag pumpar så att mjölken rinner ner direkt. Och jag pumpar ett par gånger sen väntar 1 min, sen sprutar det på *hehe* .
    Men i det hela så hade jag nog lagt dom 500kr på en annan bröstpump, alltså ingen manuell. tyvärr.
    Värt att testa det
    Tippat den har jag dock gjort och stått mer eller mindre i alla sorters vinklingar Tungan ute
    ♥ Nathalie 2010-05-29 ♥
Svar på tråden MAM Care Manuell bröstpump