Prematur född i vecka 24??
Jag är gravid i vecka 24 och oroar mej för att bebisen vill komma ut alldeles för tidigt.
Hur stor chans har bebisen att överleva om den föds nu?
Är de nån som har eller haft en prematur född i vecka 24? Hur gick de?
Jag är gravid i vecka 24 och oroar mej för att bebisen vill komma ut alldeles för tidigt.
Hur stor chans har bebisen att överleva om den föds nu?
Är de nån som har eller haft en prematur född i vecka 24? Hur gick de?
Varför är du rädd att babyn föds i v 24? Om babyn är på väg nu så gör de allt för att stoppa förlossningen och sen får du förmodligen ta det väldigt lungt resten av graviditeten. Enligt min sambo så är det stor chans att babyn klarar sig om den föds i v. 22. Och ja, han har googlat och läst mkt på internet ang graviditeter odyl.
Jag tycker du ska ringa din bm imorgon och prata m henne. Anser hon att det finns en risk så kommer hon att skicka dig vidare. Ingen här på Fl kan säga om det är risk eller inte. Självklart så gör ditt bb all för att stoppa en förlossning nu om de kan, ju längre de kan stoppa den desto bättre. Oroa dig inte utan ta det lungt tills du har pratat m bm.
har för mig att man brukar räkna att from v24 ska barnet klara sig, men att man ibland kan klara av att rädda barnet tidigare. men varför denna rädsla?
Hej!
Mina tvillingar föddes för ca 11 månadersen i v24.
De vägde ca 650g & var 31 cm långa.
Vi fick ligga på sjukhus i 3 månader, 12 veckor precis.
Att få så tidigt är det värsta jag varit med om, läkarna berättade att det är ca 50%chans att de överlever & att skador på barnet är väldigt vanligt.
För oss gick det bra, de är som vilka bebisar som hellst nu, de är 7 månader korrigerad ålder för ja, man måste korrigera när man tänker på vikt & utveckling & det kommer man få göra tills de är 2-4 år .
Det kan gå bra, men också dåligt..
Om du vill läsa lite & så, så har jag en blogg. Eller undrar något annat.
Lycka till! Kram!
Tack för alla era svar. Idag känns de bättre. Trodde jag började få värkar igår eftersom jag blev jätte dålig i magen å fick jätte ont i ryggen å svanken, plus massa sammandragningar. Idag har jag inte ont men bebisen har inte rört sej på hela dagen, förutom en puff imorse.
Pratade med förlossningen å dom sa att jag fick komma in på en kontroll, tyvärr har jag inte en enda möjlighet att ta mej in till förlossningen idag Men jag skulle få komma imorn.
Fast nu fick jag nyss massa hårda sparkar från bebisen =) Så den mår nog bra =) Den kanske bara är trött i den här värmen som alla vi andra Men ska åka in på kontroll för säkerhetsskull.